آخرین خبر از زلزله ۵.۵ ریشتری سنخواست خراسان شمالی: تاکنون 14 نفر مصدوم شده اند

تازه ترین خبرها از زلزله 5.5 ریشتری منطقه سنخواست واقع در استان خراسان شمالی از مصدومیت دست کم 14 نفر و ادامه عملیات امداد و نجات در مناطق زلزله زده حکایت دارد.
تاریخ: 27 اردیبهشت 1400
شناسه: 75400

حادثه 24 - تازه ترین خبرها از زلزله 5.5 ریشتری منطقه سنخواست واقع در استان خراسان شمالی از مصدومیت دست کم 14 نفر و ادامه عملیات امداد و نجات در مناطق زلزله زده حکایت دارد.

مهدی ولیپور، رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر در این باره گفت: در ساعت ۳:۳۴ بامداد امروز زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۵ ریشتری منطقه سنخواست در خراسان شمالی را لرزاند که بلافاصله درپی آن تیم‌های ارزیابی به محل اعلام شدند و گزارش‌های آنان حاکی از وارد شدن خسارات به برخی از واحدهای مسکونی در این مناطق است.

ولیپور با بیان اینکه تاکنون ۳۱ شهر و روستا در سه شهرستان جاجرم، بجنورد و گرمه ارزیابی شدند، گفت: هفت روستا از توابع گرمه شامل روستاهای قزل الحصار بالا و پایین، برزنه، شورک، کرکی، چهارچوب و مشما خسارت های جزیی داشته‌اند. بیشترین خسارت و آسیب دیدگی نیز در ۱۴ واحد مسکونی در روستای شورک بوده است.

وی با بیان اینکه ۱۱ تیم عملیاتی و یک فروند بالگرد امدادی برای ارزیابی به مناطق متاثر از زمین لرزه اعزام شده‌اند، گفت: اقلام امدادی هم به محل حادثه ارسال شده است.

ولیپور همچنین از افزایش تعداد مصدومان زلزله خراسان شمالی به ۱۴ تن خبر داد و گفت: تاکنون تعداد مصدومان این زلزله به ۱۴ نفر رسیده که بنا بر اعلام مرکز EOC وزارت بهداشت ۱۳ نفر به علت ترس و یک نفر هم بر اثر ریزش آوار دچار مصدومیت شده است.

ولیپور با بیان اینکه ۳۰ دستگاه چادر امدادی در روستای شورک توزیع شده است، گفت: همچنین ۱۲۰ تخته موکت، ۲۴۰ تخته پتو و ۱۶۰۰ قوطی کنسروجات و ۱۳۵ دستگاه چادر هم برای تقویت انبار امدادی به کانون زلزله ارسال شده است.

در همین رابطه