حادثه 24 - سرپرست مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا درباره راه تشخیص پیامک واقعی و غیر واقعی با یکدیگر توضیحاتی داد.
با توجه به ارسال پیامکهایی با مضامین مختلف برای هموطنان مبنی بر ارائه خدمات و ثبت نام در طرحها و دریافت بستههای حمایتی دولتی، کارت سوخت، کارت ملی و ...، از سوی افراد ناشناس، عدهای با سرشمارههای مختلف که مشخص نیست آیا این شمارهها واقعی و متعلق به ارگان مشخص هستند یا خیر؟ اقدام به ارسال پیامکهایی به هموطنان میکنند.
در چنین لحظاتی دریافت کنندگان این پیامکها بر سر دوراهی قرار می گیرند و برای مشخص شدن واقعیت ماجرا و اینکه کدام سرشمارهها واقعی و کدامیک از آنها جعلی است، به سراغ سرپرست مرکز تشخصی و
سرهنگ علی محمد رجبی سرپرست مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا در گفتوگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کلاهبرداریهای احتمالی در خصوص موضوع دریافت پیامکهای خدماتی دولت و سازمانهای رسمی در کشور گفت: هر پیامکی که در این خصوص با سر شمارههای مختلف برای هموطنان ارسال میشود، رسمیت ندارد.
وی افزود: پیامکهای تمام ارگانهای دولتی و رسمی کشور فقط با نام خود سازمانها و ارگانها برای هموطنان ارسال میشود؛ لذا در صورت دریافت پیامکی با مضمون موضوعات دولتی و ... که با سر شمارههای مختلف ارسال شده است، رسمیت ندارد و ارسال تمامی این پیامکها با هدف کلاهبرداری است.
سرهنگ رجبی اظهار کرد: در صورت مشاهده هر گونه پیامک با سر شمارههای مختلف، هموطنان میتوانند شماره فرستنده پیامک را به سامانه ۱۹۵، سامانه #۸۰۰* و یا سایت پلیس فتا گزارش دهند تا موارد مورد پیگرد قانونی قرار بگیرد.
با توجه به صحبتهای سرپرست مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا، نباید به پیامکهای دارای شمارهای که با هدف ثبت نام در طرحهای دولتی و دریافت کارتهای مختلف اعماز کارت ملی، کارت سوخت و ... اعتماد کرد.
هموطنان در خصوص این موضوع باید از مراجع رسمی و دفاتر پیشخوان دولت و یا پلیس +۱۰ توضیحات مربوط به مشکلات خود را طلب کنند و به یک پیامک بدون منبع و غیر رسمی اکتفا نکنند تا دچار کلاهبرداری سودجویان نشوند.