حفظ قرآن باعث رهایی قاتل از چوبه دار شد

مددجوی محکوم به قصاص با وساطت و پیگیری مسئولان قضایی و زندان‌ استان کرمان در حالی هفته گذشته از زندان مرکزی کرمان آزاد شد، که به گفته خودش، ۱۷ سال قبل در یک نزاع خانوادگی مرتکب قتل شد.
تاریخ: 20 آبان 1398
شناسه: 26854

حادثه 24 - مددجوی محکوم به قصاص با وساطت و پیگیری مسئولان قضایی و زندان‌ استان کرمان  در حالی  هفته گذشته از زندان مرکزی کرمان آزاد شد، که به گفته خودش، ۱۷ سال قبل در یک نزاع خانوادگی مرتکب قتل شد.

وی  افزود: در این مدت بدون دریافت هیچ گونه مرخصی تحمل حبس کردم  و با شرکت در کلاس های قرآنی، فرهنگی و ورزشی توانستم نظر مسئولان و مددکاران را به خود جلب  کنم تا برایم رضایت  بگیرند.

وی بیان کرد: در این ۱۷ سال راه ورسم  درست  زندگی کردن را به خوبی آموختم. وی ادامه داد: در این مدت توانستم ۲۴ جزء از قرآن را حفظ کنم  که  سرمایه بزرگی برای دنیا و آخرتم است و در امر ورزش هم به درجات عالی دست یافتم.

وی تصریح کرد: انجام این گونه اقدامات، مسئولان مربوط را ملزم  کرد که در گرفتن رضایت از شاکی وارد شوند و  با اعلام گذشت و چشم پوشی شاکی  از اجرای حکم قصاص، آزادی ام  از  زندان  رقم خورد .

امیری مدیر کل زندان های استان کرمان در مراسم آزادی این زندانی گفت: ایجاد فرهنگ ایثار و بخشش یکی از بهترین اقداماتی است که می توان با آن جان یک انسان را نجات داد و عمر دوباره به فردی که مرتکب خطا شده است، داد .

در همین رابطه