گنده لات محله فلاح دستگیر شد/ زورگیر ستارخان در دام پلیس

سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی پایتخت از دستگیری یکی از اراذل و اوباش در محله فلاح که اقدام به قدرت نمایی کرده بود، خبر داد.
تاریخ: 15 مرداد 1403
شناسه: 122256

حادثه 24 - سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی پایتخت از دستگیری یکی از اراذل و اوباش در محله فلاح که اقدام به قدرت نمایی کرده بود، خبر داد.

سرهنگ کیانوش نظری روز دوشنبه در این خصوص گفت: طی تماس‌های تلفنی شهروندان مبنی بر قدرت نمایی یک شرور سابقه دار در محله فلاح بلافاصله تیمی از ماموران کلانتری ۱۶۱ ابوذر به نشانی اعلامی اعزام شدند ولی متهم قبل از حضور پلیس از محل متواری شده بود.

وی با بیان اینکه این متهم با برهم زدن نظم عمومی باعث ایجاد رعب و وحشت شهروندان شده بود، افزود: با اقدامات فنی پلیسی هویت و مخفیگاه این فرد شناسایی و با هماهنگی‌های قضایی، در یک عملیات منسجم پلیسی متهم شناسایی و در مخفیگاهش دستگیر شد.

به گفته سرهنگ نظری، متهم که پس از حضور پلیس، قصد فرار از مخفیگاهش را داشت قبل از انجام هر نوع اقدامی دستگیر شد.

سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری اضافه کرد: از مخفیگاه وی یک قبضه سلاح سرد، یک قبضه سلاح گرم کمری و یک عدد اسپری اشک آور و همینطور یک دستگاه خودرو پراید که پس از استعلام از پلاک آن مشخص شد دارای سابقه سرقت است، کشف شد.

وی گفت: متهم پس از انتقال به کلانتری در تحقیقات اولیه به جرم خود مبنی بر اخلال در نظم و امنیت شهروندان، ورود به عنف و تخریب خودرو و چند فقره شرارت اعتراف کردند.

سرهنگ نظری یادآور شد: تاکنون سه تن از شهروندان به کلانتری مراجعه و از رفتار مجرمانه متهم طرح شکایت کردند.

زورگیر ستارخان در دام پلیس

همچنین سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت نیز از دستگیری راننده زورگیر که در پوشش مسافرکشی اقدام به سرقت می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ محمد افشار تاکید کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به کلانتری ۱۱۸ ستارخان مبنی بر زورگیری توسط راننده یک دستگاه خودروی سواری که به عنوان مسافر سوار بر خودرواش شده بود، بررسی موضوع در دستور کار ماموران کلانتری قرار گرفت.

وی ادامه داد: تحقیقات اولیه نشان از این داشت راننده خودرو با تهدید سلاح سرد، اموال با ارزش مسافر خود را به سرقت و به سرعت از محل گریخته است.

به گفته سرهنگ افشار، شاکی که موفق شده مشخصات ظاهری متهم را به خاطر بسپارد، تصویری از سارق در اختیار تیم‌های مختلف کلانتری قرار گرفت و بدین ترتیب شناسایی متهم کلید خورد.

وی اضافه کرد: با شناسایی هویت و مخفیگاه متهم و اخذ دستور قضایی راننده خودروی سواری در یک اقدام ضربتی در مخفیگاه خود دستگیر و به کلانتری انتقال یافت.

سرهنگ افشار یادآور شد: متهم ۵۹ ساله در تحقیقات اولیه به ۱۰ فقره سرقت و زورگیری از مسافران و سرقت اشیای قیمتی شهروندان در پوشش راننده اعتراف کرد و همچنین ۲ نفر از مال باختگان شناسایی شد.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت با اشاره به اینکه تحقیقات بیشتر جهت کشف جرایم احتمالی متهم ادامه دارد، افزود: امنیت شهروندان خط قرمز پلیس بوده و با کسانی که بخواهند این امنیت را به مخاطره بیندازند برخورد جدی و قاطع صورت خواهد گرفت.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

در همین رابطه