VAR دیدار ایران – قطر دستکاری شده بود؟

کنفدراسیون فوتبال آسیا تا به این لحظه در مورد دستکاری در VAR در بازی قطر – ایران واکنش نشان نداده است اما به نظر می‌رسد در پایان دیدار فینال با توجه به حجم این اخبار در فضای مجازی واکنش نشان خواهد داد و حتی ممکن است تصاویر اتاق VAR و مکالمات صورت گرفته بین داور ویدئویی و داور کویتی را منتشر کند.
تاریخ: 21 بهمن 1402
شناسه: 103666

حادثه 24 - کنفدراسیون فوتبال آسیا تا به این لحظه در مورد دستکاری در VAR در بازی قطر – ایران واکنش نشان نداده است اما به نظر می‌رسد در پایان دیدار فینال با توجه به حجم این اخبار در فضای مجازی واکنش نشان خواهد داد و حتی ممکن است تصاویر اتاق VAR و مکالمات صورت گرفته بین داور ویدئویی و داور کویتی را منتشر کند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا پیش تر در مورد هجمه ی صورت گرفته روی علیرضا فغانی واکنش نشان داد و تصمیم داور در بازی عراق – اردن مبنی با نشان دادن کارت قرمز به ایمن حسین را تایید کرد. تصمیمی که موجب واکنش منفی تماشاگران تیم ملی عراق شد و این هجمه‌ها این قدر سنگین شد که علیرضا فغانی با درخواست فدراسیون فوتبال استرالیا و موافقت کنفدراسیون فوتبال آسیا به استرالیا برگشت. اکنون داور ویدئویی بازی ایران – قطر هم مورد هجمه قرار گرفته است و همه منتظر هستند کنفدراسیون فوتبال آسیا در این مورد روشنگری کند.

علی میرزابیگی یکی از کارشناسان داوری دستکاری در VAR را رد کرد و در اینباره گفت: نمی‌دانم این کارشناس طبق چه مستنداتی چنین ادعایی کرده و خیلی بعید است AFC و فدراسیون قطر بخواهند با حیثیت خود به این شکل بازی کنند. زیرا در آینده همه مسائل روشن می‌شود. پروسه بررسی آن صحنه یک دقیقه هم طول نکشیده و طبیعی است در چنین زمانی نمی‌توان تصاویر هوش مصنوعی را جا به جا و دستکاری کرد. بهتر است ما هم دنبال این بازی‌های رسانه‌ای نرویم زیرا تغییری در این شکست تلخ ایجاد نمی‌کند. ضمن اینکه تمام تصاویر و مستندات اتاق VAR باید در اختیار AFC قرار بگیرد و بعید می‌دانم اظهارات این فرد سندیتی داشته باشد.

آخرین اخبار ورزشی را در صفحه اخبار ورزشی حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

در همین رابطه