زمان مطالعه: 2 دقیقه

قبولی در آزمون آیین نامه اصلی

یکی از مراحل اصلی گرفتن گواهینامه، قبولی در آزمون آیین نامه اصلی با کمک نمونه سوالات آیین نامه اصلی است. این آزمون بعد از گذراندن کلاس‌های تئوری و عملی برگزار می‌شود.
06 اردیبهشت 1402
شناسه : 95933
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/95933
262+
بالا
یکی از مراحل اصلی گرفتن گواهینامه، قبولی در آزمون آیین نامه اصلی با کمک نمونه سوالات آیین نامه اصلی است. این آزمون بعد از گذراندن کلاس‌های تئوری و عملی برگزار می‌شود.

 

یکی از مراحل اصلی گرفتن گواهینامه، قبولی در آزمون آیین نامه اصلی با کمک نمونه سوالات آیین نامه اصلی است. این آزمون بعد از گذراندن کلاس‌های تئوری و عملی برگزار می‌شود.

با توجه به اینکه مطالعه کتاب آیین‌نامه زمان‌بر است، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که راه آسان‌تری را برای قبولی در این آزمون انتخاب کنند.

 اگر شما هم به‌دنبال آمادگی برای این آزمون و قبولی 100 درصد در مدت‌زمان کوتاه و بدون مطالعه کتاب هستید، با ما همراه باشید.

 

آزمون آیین نامه اصلی

آزمون آیین‌نامه هر سال چندبار برگزار می‌شود. این آزمون 30 سوال دارد که بر اساس کتاب آیین‌نامه طراحی شده و برای سنجش اطلاعاتی است که هر راننده برای ایمنی خود باید آنها را رعایت کند.

معنای علائم رانندگی، تابلوها، راه‌های اصلی و فرعی، سوالات فنی خودرو و حق تقدم از جمله سوالات این آزمون است.

سوالات آزمون آیین نامه اصلی

به‌طور کلی سوالات آیین‌نامه را می‌توان به 4 دسته سوالات مفهومی، حفظی، تحلیل و تجربی تقسیم‌بندی کرد.

 هدف از سوالات مفهومی، سنجش فهم مخاطب از قوانین آیین‌نامه است و معمولا گزینه‌ها طوری طراحی شده­اند تا شما بین 2 گزینه شک کنید.

سوالات حفظی بیشتر مربوط به قوانین و تابلوهاست که اگر نکات لازم را حفظ باشید مشکلی در حل این سوالات نخواهید داشت.

سوالات تحلیل قدرت، مربوط به توانایی شما در حل مسئله می­شود. برای پاسخ این سوالات نیاز به دانستن جزئیات یا حفظیات زیادی ندارید، چیزی که به آن احتیاج دارید تمرکز است.

سوالات تجربی هم مربوط به تجربیات رانندگی است. یعنی شما حین دوره عملی باید آنها را یاد گرفته باشید.

راه‌های قبول‌شدن در آیین نامه اصلی

برای اینکه در این آزمون قبول شوید، باید به مطالب کتاب آیین‌نامه تسلط داشته باشید. اما تنها راه تسلط به این مطالب خواندن کتاب نیست.

می‌توانید برای تسلط به مفاهیم مطرح‌شده در آزمون از سوالات آیین نامه راهنمایی رانندگی که در دوره‌های گذشته برگزار شده استفاده کنید.

این سوالات در آزمون‌ها مدام تکرار می‌شوند و شما تنها با مرور آنها می‌توانید نمره قبولی را کسب کنید.  البته این نکته را در مد نظر قرار دهید که برای اطمینان از صحت پاسخ سوالات باید آنها را از منابع و سایت‌های معتبر تهیه کنید.

سوالات آیین نامه رانندگی با جواب

نمونه سوالات آیین نامه اصلی را می‌توانید به‌صورت رایگان از وب‌سایت مرسی تست دانلود کنید. این مجموعه 8 سال سابقه فعالیت دارد و شما با اطمینان می‌توانید از منابع آن بهره­مند شوید.

برای آمادگی بیشتر داوطلبان، تعدادی آزمون آنلاین آیین نامه به ترتیب از آسان تا دشوار و همچنین مباحث مهم آزمون نیز در وب‌سایت مرسی تست قرار داده شده است.

برای قبولی 100 درصد و تضمینی می‌توانید از بسته طلایی مرسی تست استفاده کنید که حاوی 27 آزمون با جواب و ویرایش جدید است.

آزمون آیین نامه اصلی آزمونی است که هر سال چند دوره برگزار می‌شود و قبولی در آن برای گرفتن گواهینامه ضرورت دارد.

مباحث این آزمون از کتاب آیین نامه طراحی می‌شود. اما برای قبولی حتما نیاز به مطالعه این کتاب نیست.

با توجه به اینکه سوالات مطرح‌شده در این آزمون‌ها تکراری است، می‌توانید با مرور سوالات آیین‌نامه دوره‌های قبل، به مباحث تسلط پیدا کنید.

برای دانلود سوالات آیین‌نامه به سایت مرسی تست مراجعه کنید. آزمون‌های آنلاین، مباحث مهم آزمون و نمونه سوالات آزمون آیین‌نامه در این وب‌سایت گردآوری شده است.

ارسال نظر