زمان مطالعه: ۱ دقیقه

زلزله شدید ۶.۱ ریشتری در بندر خمیر هرمزگان / جانباختن ۵ نفر و مصدومیت ۳۹ نفر

زلزله ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر بامداد امروز بندر خمیر واقع در استان هرمزگان را لرزاند و جان دست کم ۵ نفر را گرفت.
11 تیر 1401
شناسه : 88043
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/88043
568+
بالا
زلزله ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر بامداد امروز بندر خمیر واقع در استان هرمزگان را لرزاند و جان دست کم ۵ نفر را گرفت.

حادثه ۲۴_ زلزله ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر بامداد امروز بندر خمیر واقع در استان هرمزگان را لرزاند و جان دست کم ۵ نفر را گرفت. 

این زمین لرزه با قدرت ۶.۱ ریشتر ساعت ۲ بامداد در عمق ۱۰ کیلومتری زمین، حوالی بندر خمیر استان هرمزگان اتفاق افتاد.

بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر به دنبال وقوع این حادثه ۴ تیم ارزیاب به محل وقوع زمین‌لرزه اعزام شدند.

گزارش های اولیه حاکی از آن است که در این زلزله شدید بیش از ۲ هزار خانوار تحت تاثیر قرار گرفته اند. هنوز از خسارات و تلفات احتمالی این حادثه گزارشی منتشر نشده است. 

در همین حال مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: در پی ۶زلزله در حوالی بندر خمیر این استان نشست فوق العاده بحران در استانداری آغاز شد. مهرداد حسن زاده بامداد شنبه گفت: کانون این ۶ زلزله در حد فاصل بندر خمیر و قشم در دریا رخ داده و هنوز خسارتی گزارش نشده ولی فرماندار و نیروهای امدادی بندر خمیر به محل وقوع زلزله عزیمت کرده تا گزارش از وضعیت حوادث احتمالی ارایه دهند.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به همجواری بندرعباس به محل وقوع زلزله تیم های ارزیاب  در سطح شهر بندرعباس هم فعال شده که در ساعت های آینده نتایج آن به اطلاع عموم مردم می رسد.

آمار قربانیان

گزارش اولین تیم های ارزیاب حاکی است که این زلزله جان دست کم ۵ نفر را گرفته است. فواد مراد زاده فرماندار بندرلنگه بامداد امروز در گفت‌وگویی رسانه‌ای از چندین زخمی در اثر زلزله در روستای سایه خوش خبر داد.

همچنین محمد بیانبانرو، عضو شورای اسلامی روستای سایه خوش نیز تأیید کرد که ۵ نفر جانباخته از زیر آوار در این روستا خارج شده است.

همچنین در روستای سایه خوش تاکنون ۳۹ نفر مصدوم شده اند.

برق در چندین روستای کانونی زلزله هنوز قطع است و اولین گروه‌های امدادی به منطقه رسیده‌اند.

بر اساس این گزارش، زلزله‌ای به بزرگی ۶.۱ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۲ دقیقه و ۷ ثانیه،۴.۷ بامداد امروز (شنبه) بندر خمیر در استان هرمزگان را لرزاند که به تبع آن زلزلزله های۴.۷ ساعت ۲.۹دقیقه، ۴.۶ ساعت ۲.۱۷دقیقه،۳.۶ ساعت ۲.۲۳ ، ۳.۹ساعت ۲.۳۰دقیقه،۴.۲ ساعت۲. ۳۷ دقیقه امروز شنبه بندرخمیر را لرزاند.

برخی گروه ها از خسارت ها در روستاهای دواب، دژگان  و کنخ بندر لنگه خبر می دهنداین زلزله ها با وجود اینکه مرکز آنها در دریا بوده ولی شهرهای اطراف به ویژه شهر بندرعباس هم احساس شد و مرکز را به وحشت انداخت.

 

ارسال نظر