زمان مطالعه: 2 دقیقه

خانواده لرستانی از خون فرزندشان گذشتند

رئیس‌کل دادگستری لرستان گفت: رضایت اولیای دم در پرونده‌های قتل با شجاعت، بردباری و مناعت طبع یک موضوع مهم و ریشه‌دار در استان است.
19 مهر 1400
شناسه : 80117
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/80117
270+
بالا
رئیس‌کل دادگستری لرستان گفت: رضایت اولیای دم در پرونده‌های قتل با شجاعت، بردباری و مناعت طبع یک موضوع مهم و ریشه‌دار در استان است.

حادثه 24 - رئیس‌کل دادگستری لرستان گفت: رضایت اولیای دم در پرونده‌های قتل با شجاعت، بردباری و مناعت طبع یک موضوع مهم و ریشه‌دار در استان است.

محمد رزم در مراسم صلح و سازش پرونده قتل خانواده‌های بیرانوند و شعبانی از روستای شرف‌بک بخش بیرانشهر، با بیان اینکه ایل بیرانوند یکی از ایلات بزرگ استان است که مردمانی با گذشت دارد به تمرکز جمعیتی این ایل اشاره کرد و افزود: تعداد قابل توجهی از مردمان این ایل در شهرهای خرم‌آباد، بروجرد، پلدختر و استان‌های ایلام و خوزستان ساکن هستند. جمعیت ایل بیرانوند نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر اعلام شده است کمااینکه این ایل در مبارزه با رژیم طاغوت و استبداد رضاشاه پیشتاز بوده و این موضوع در تاریخ هم ثبت شده است.

وی با تأکید بر اینکه ایل بیرانوند که در دوران دفاع مقدس با تقدیم ۶۰۰ شهید در دفاع از تمامیت ارضی کشور سنگ تمام گذاشته است، ادامه داد: تعداد ۱۲۰ نفر از این شهدا ساکن همین بخش بیرانوند بوده‌اند.

 رئیس‌کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه گذشت و صلح و سازش در آموزه‌های دینی، آیات قرآنی و احادیث از قداست بالایی برخوردار است، بیان کرد: قوه قضاییه و دادگستری لرستان تبیین این موضوع و جایگاه آن به‌عنوان یکی از سیاست‌های محوری قوه قضاییه و سند تحول قضایی و فرهنگ‌سازی صلح و سازش در جامعه که مورد تایید  مقام معظم رهبری رسیده را پیگیری می کند.

وی با تأکید بر اینکه رضایت اولیای دم در این قبیل پرونده‌ها با شجاعت، بردباری و مناعت طبع یک موضوع مهم و ریشه‌دار در لرستان است، گفت: این جلسه یک آیین بومی، دینی و منطقه‌ای و سنتی دیرینه و حسنه است که ریشه در اعماق جان و دل مردم استان دارد کمااینکه گذشت از حق و حقوق شرعی و قانونی کار افراد بزرگ و بزرگ‌اندیش است که هیچ وقت دنبال کینه و تفرقه و نفاق و به‌دنبال انتقام‌جویی شخصی نیستند.

ارسال نظر