حادثه24- سازمان تأمین اجتماعی ضمن تأکید بر اینکه این سازمان هیچگاه تماسی برای دریافت وجه در قبال خدمات از گروه هدف انجام نمیدهد، اعلام کرد: متاسفانه شاهد فریب برخی از بازنشستگان و بیمه شدگان تامین اجتماعی توسط افراد کلاهبردار هستیم.
سازمان تامین اجتماعی با صدور اطلاعیهای بار دیگر از بیمهشدگان و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی خواست توجه داشته باشند که هر نوع تماس تلفنی یا مراجعه حضوری افراد یا نمایندگان شرکتهایی با عنوان همکاران سازمان تأمین اجتماعی به منازل و تقاضای وجه برای ارائه هر نوع خدمتی، قطعا کلاهبرداری است و هرگز از سوی این سازمان انجام نمیشود.
در این اطلاعیه آمده است: عدم نیاز به تمدید اعتبار دفترچههای تأمین اجتماعی نیز به هیچ عنوان منجر به دریافت وجه از بیمهشدگان و بازنشستگان نخواهد شد و روشهای ۶ گانه استعلام غیرحضوری اعتبار دفترچهها به منظور تسهیل امور بیمه شدگان طراحی شده است که سه روش آن اینترنتی و سه روش نیز غیر اینترنتی است و همه این روشها در حال حاضر در دسترس بیمه شدگان است.
اعتبار دفترچههای درمانی که در اختیار بیمهشدگان این سازمان قرار دارد از طریق بارکدخوان تعبیه شده( با استفاده از دوربین موبایل) و یا ورود کدملی در وب اپلیکیشن به نشانی pwa.tamin.ir، از طریق بستر USSD با شماره گیری کد دستوری #۱*۱۴۲۰*۴* یا #۱۴۲۰*۴*، کد دستوری #۱۶۶۶*بیمه سلامت و سامانه اینترنتی به نشانی medical.tamin.ir قابل استعلام است.
بیمهشدگان و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در صورت مواجهه با تماس تلفنی یا مراجعه حضوری افرادی برای دریافت وجه، موضوع را به پلیس و مراجع قضایی اطلاع دهند و برای کسب اطلاع بیشتر و دریافت مشورت با مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین اجتماعی با شماره تلفن ۱۴۲۰ تماس بگیرند.