زمان مطالعه: 7 دقیقه

تاکید رئیسی بر رسیدگی سریع به پرونده های معوقه

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی بر رسیدگی هر چه سریع‌تر به پرونده‌های معوقه در دستگاه قضایی کشور تأکید کرد.
15 اردیبهشت 1399
شناسه : 31450
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/31450
436+
بالا
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی بر رسیدگی هر چه سریع‌تر به پرونده‌های معوقه در دستگاه قضایی کشور تأکید کرد.

حادثه24- حجت الاسلام و المسلمین رئیسی بر رسیدگی هر چه سریع‌تر به پرونده‌های معوقه در دستگاه قضایی کشور تأکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه گفت: مردم ما در ۸ سال دفاع مقدس و دفاع از حریم و حرم و همچنین در صحنه مقابله با ویروس منحوس کرونا و رزمایش کمک مؤمنانه نشان دادند در اندیشه، سلوک و رفتار به حضرت خدیجه (س) ارادتمندند و با تأسی از ایشان جلوه‌های زیبایی از همیاری و دگرخواهی در پرتو خداخواهی را به نمایش گذاشتند.

پرداخت مطالبات پرستاران در آینده ای نزدیک

حجت‎الاسلام درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور در این خصوص توضیح داد که این سازمان پس از دستور ریاست قوه قضاییه، موضوع مطالبات پرستاران را پیگیری کرده و بخشی از مطالبات آن‌ها بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده و بخش دیگری نیز به زودی پرداخت خواهد شد.

وی همچنین اعلام کرد جلساتی به‎منظور بررسی مسائل و مشکلات کارگران از جمله رقم دستمزد آن‌ها در سال ۹۹ با حضور آن‌ها و کارفرمایان برگزار شده است که گزارش آن را تقدیم رئیس دستگاه قضا خواهد کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور به موضوع افزایش قیمت خودرو و التهابات ناشی از آن در جامعه نیز اشاره کرد و گفت که در این خصوص با معاون اول رئیس جمهور مکاتبه کرده و سازمان بازرسی منتظر دریافت توضیحات مقامات ذی‌ربط در این زمینه است.

رئیس قوه قضاییه در ادامه سخنانش با بیان اینکه برای حمایت از فضای کسب و کار هم قانون ویژه‌ای تصویب شده، بر لزوم اجرای کامل قوانین و پیگیری حسن اجرای آن‌ها از سوی دستگاه‌های قضاوتی و نظارتی تأکید کرد.

رسیدگی هرچه سریع‎تر دستگاه قضایی کشور به پرونده‎های معوقه در سال ۹۹

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در عین حال از همکاران خود در دستگاه قضا در سراسر کشور که سال گذشته با حمایت از تولید و تولیدکنندگان برای رفع مشکلات و احیای هزار کارخانه، کارگاه و واحد تولیدی تلاش کردند تقدیر کرد و ارتباط آن‌ها با کارآفرینان و کارگران را ضامن تحقق جهش تولید دانست.

رئیس قوه قضاییه همچنین با تقدیر از اقدام جهادی همکاران دستگاه قضا در سراسر کشور برای رسیدگی و تعیین تکلیف پرونده‎های معوقه در سال گذشته، اظهار داشت: کاری که دادگستری تهران و دادگستری‎های استان‎ها برای تعیین تکلیف سریع پرونده‎های کثیرالشاکی انجام دادند، بسیار با ارزش بوده و حجم مکاتبات مردمی با دستگاه قضایی را کاهش داده است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با تأکید بر لزوم تداوم این روند در سال ۹۹ برای به سامان رسیدن هرچه سریع‎تر پرونده‎های معوقه، خاطرنشان کرد: به روزرسانی و اتمام کار این پرونده‎ها در همین روز‌های ابتدای سال امکانپذیر است، اما همکاران قضا دقت داشته باشند که رسیدگی به این پرونده‎ها، نباید موجب معوقه‎شدن پرونده‎های جاری شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدام خصمانه آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران اظهار داشت: اقدام آمریکایی‌ها برای مردم آزاده جهان و فرهیختگان شگفتی آور است که از یک سو می‌گویند از برجام خارج شده ایم و از سوی دیگر بعد از دو سال می‌گویند در این قرارداد شریک هستیم.

رئیس قوه قضاییه این رفتار را نشانگر تعارض آمریکایی‌ها در تصیم گیری دانست و افزود: رفتار برخی کشور‌های اروپایی هم برای جهانیان سوال برانگیز است که چرا در اوج مسأله کرونا که آلمان گرفتار آن شده و میزان مرگ و میر در آن بالاست و مردم این کشور دنبال نجات جان خود هستند، آن‌ها دنبال نشان دادن عنادشان با حزب الله و جریان مقاومت مردمی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه امروز جبهه مقاومت از مرز‌های لبنان فراتر رفته و جبهه بین المللی مقاومت شکل گرفته است، برپایی راهپیمایی میلیونی اربعین و شکل گیری حرکت‌های مردمی علیه آمریکا و تروریست‌ها و حامیانشان در عراق و سوریه و دیگر کشور‌های منطقه را از دستاورد‌های این جبهه دانست.

رئیس قوه قضاییه خاطر نشان کرد: امروز اخراج آمریکا از منطقه خواست همه مردم منطقه است و شاید زدوبند‌های سیاسی باعث تأخیر در تحقق این مطالبه شود، اما به برکت خون مطهر شهدای مقاومت به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی تحقق می‌یابد و اخراج آن‌ها از منطقه قطعی است.

در این نشست، با توجه به اهمیت تحولات بورس و استقبال گسترده مردم برای سرمایه‎گذاری در این حوزه، مقرر شد مسائل مربوط به بورس در جلسه‎ آتی شورای عالی قوه قضاییه با حضور کارشناسان این حوزه و صاحب‎نظران اقتصادی مورد بررسی قرار گیرد.

ارسال نظر