زمان مطالعه: 4 دقیقه

شناسایی سارق اینترنتی در یک فست فود

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری متهم به سرقت اطلاعات بانکی و برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان در قائم شهر خبر داد.
04 تیر 1398
شناسه : 13633
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/13633
3407+
بالا
جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری متهم به سرقت اطلاعات بانکی و برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان در قائم شهر خبر داد.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری متهم به سرقت اطلاعات بانکی و برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان در قائم شهر خبر داد.

سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی با اعلام این خبر، گفت: در پى مراجعه تعدادی از شهروندان قائم شهری به پلیس و طرح شکایت مبنى بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنان، رسیدگى به موضوع در دستور کار فرماندهی انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتای قائم شهر در تحقیقات اولیه به سرنخ ‌هایی از وجود ارتباط بین برداشت‌ هاى غیر مجاز با دستگاه اسکیمر که وسیله ای برای کپی اطلاعات کارت های بانکی است، رسیدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران، خاطر نشان کرد: کارشناسان پلیس فتا در ادامه تحقیقات از مال باختگان دریافتند، کلیه مال باختگان طی 10 روز گذشته با مراجعه به یک واحد صنفی عرضه فست فود و خرید با کارت بانکی از حسابشان برداشت غیر مجاز صورت گرفته که با دریافت این اطلاعات، این واحد صنفی شناسایی شد.

سرهنگ مفخمی، اظهار کرد: با شناسایی مالک و متصدی این واحد صنفی و انجام تحقیقات از آنان، ماموران موفق شدند، متهم به سرقت اطلاعات بانکی و برداشت غیرمجاز از حساب مشتریان این واحد صنفی را که مسئولیت نصب و راه اندازی سامانه الکترونیکی نوبت دهی در این فروشگاه را بر عهده داشته، شناسایی کردند و با هماهنگی قضائی در عملیات ضربتی این فرد را دستگیر کردند.

وی افزود: در بازرسی از محل سکونت متهم به سرقت اینترنتی، آلات جرم و سیستم های رایانه ای و مخابراتی به همراه 2 لپ تاپ، یک گوشی آیفون، چاپگر قابل حمل برای جعل کارت های بانکی و پرینت آنها کشف شد.

سرهنگ مفخمی با اشاره به کشف 100 کارت بانکی و کارت های خام که اطلاعات حساب مال باختگان بر روی آنها کپی شده بود به همراه رمز تمام کارت ها، گفت: متهم که داراى سابقه کیفرى متعدد و تحصیلات در حوزه امنیت شبکه رایانه ای بوده، پس از دستگیری به بزه انتسابی و برداشت غیرمجاز یک میلیارد و 500 میلیون ریال از حساب بانکی شهروندان از این طریق اقرار کرد.

سرهنگ مفخمی با هشدار به شهروندان از آنان خواست در زمان خرید با استفاده از دستگاه کارتخوان شخصاً نسبت به وارد کردن رمز کارت بانکی خود اقدام کنند و از در اختیار قرار دادن رمز کارت بانکی خود به متصدیان واحدهای صنفی جدا خودداری کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران همچنین به متصدیان واحد های صنفی هشدار داد برای نصب و راه اندازی سامانه های الکترونیکی از نمایندگی های مجاز خدمات الکترونیکی و رایانه ای استفاده کنند و از جذب و به کارگیری افراد ناشناس که بدون مجوز رسمی از سازمان های مربوطه اقدام به فعالیت می کنند، جدا خودداری کنند.

ارسال نظر