زمان مطالعه: 7 دقیقه

طناب دار بر گردن قاچاقچی عتیقه که 2 همدستش و 2 پلیس را کشته بود / فرجام گنج نفرین شده

پس از 5سال کش و قوس قضایی، قاچاقچی عتیقه که در جریان معامله اشیای تاریخی 2 همدستش را به قتل رسانده و پس از آن نیز 2مامور پلیس را به شهادت رسانده بود به دار مجازات آویخته شد.
23 خرداد 1398
شناسه : 13340
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/13340
3685+
بالا
دو سرنشین خودروی پژو 405 به ضرب گلوله قتل رسیده بودند و اجسادشان داخل ماشین افتاده بود. بررسی‌های اولیه از این حکایت داشت که گلوله‌ها به قلب دو سرنشین خودرو اصابت کرده و از فاصله‌ای نزدیک شلیک شده است.
پس از 5سال کش و قوس قضایی، قاچاقچی عتیقه که در جریان معامله اشیای تاریخی 2 همدستش را به قتل رسانده و پس از آن نیز 2مامور پلیس را به شهادت رسانده بود به دار مجازات آویخته شد.

پس از 5سال کش و قوس قضایی، قاچاقچی عتیقه که در جریان معامله اشیای تاریخی 2 همدستش را به قتل رسانده و پس از آن نیز 2مامور پلیس را به شهادت رسانده بود به دار مجازات آویخته شد.

این جنایت هولناک دوم اردیبهشت ماه سال 93 رقم خورد. ساعت از یک بامداد گذشته بود و آن‌شب ستواندوم وظیفه علی شجاع به همراه درجه‌دار حسین ولی‌نژاد مشغول گشتزنی در منطقه خرسلوی در نزدیکی روستای شورگل بیله‌سوار استان اردبیل بودند که در تاریکی شب متوجه 2خودروی سواری شدند که در نزدیکی سه‌راهی صدا و سیما و محدوده پدافند هوایی توقف کرده بودند. چراغ هر دو خودرو خاموش بود و به نظر می‌رسید کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه سرنشینان آنهاست. دو مامور جوان چراغ خودروی پلیس را خاموش کردند و به سمت خودروهای مشکوک رفتند. نزدیک‌تر که شدند یک پژو 405 و زانتیا را دیدند اما اثری از سرنشینان خودروها نبود. 2 مامور جوان از ماشین پیاده شدند و به سمت خودروهای مرموز رفتند و در آن لحظه بود که با صحنه وحشتناکی روبه رو شدند. دو سرنشین خودروی پژو 405 به ضرب گلوله قتل رسیده بودند و اجسادشان داخل ماشین افتاده بود. بررسی‌های اولیه از این حکایت داشت که گلوله‌ها به قلب دو سرنشین خودرو اصابت کرده و از فاصله‌ای نزدیک شلیک شده است. هنوز اما از سرنشینان خودروی زانتیا خبری نبود. ماموران پلیس ماجرا را به مرکز گزارش کردند و به سمت زانتیا رفتند اما در همین هنگام دو مرد که تا آن لحظه خود را پنهان کرده بودند در مقابلشان ظاهر شدند و یکی از آنها که کلاشینکف در دست داشت شروع به تیراندازی کرد. لحظاتی بعد دو مامور نیروی انتظامی با بدنی غرق در خون به روی زمین افتادند.

صدای شلیک گلوله ها سکوت شبانگاهی منطقه را در هم شکست. در آن حوالی سایت صدا و سیما وجود داشت مامور پلیسی که در سایت صدا و سیما نگهبانی می‌داد با شنیدن صدای شلیک گلوله سوار موتورش شد و به سمت صدا شروع به حرکت کرد. او به محل حادثه که رسید با دیدن بدن غرق در خون دو همکارش شوکه شد اما قبل از اینکه بخواهد کاری انجام دهد، مرد مسلح که هنوز در آنجا حضور داشت امانش نداند و به طرفش شلیک کرد. مرد جنایتکار سپس همراه همدستش سوار زانتیا شدند و از محل فرار کردند.

معامله عتیقه

دقایقی از حادثه گذشته بود که تیم‌های کمکی پلیس به آنجا رسیدند. هر چند حسین ولی‌نژاد و علی شجاع به شهادت رسیده بودند اما نگهبانی که به کمک آنها آمده بود زنده بود و با توجه به شدت جراحاتی که داشت به بیمارستان منتقل شد. در ادامه تحقیقات برای کشف راز این جنایت هولناک شروع شد و کارآگاهان در همان تحقیقات اولیه هویت مردی را که در خودروی پژو 405 به قتل رسیده بودند شناسایی کردند. آنها دو جوان از اهالی روستای شورگل بودند که در تحقیق از اهالی روستا معلوم شد که هر دو نفرشان از مدتی قبل در کار خرید و فروش  اشیای عتیقه و تاریخی بودند. در ادامه اسرار جنایت فاش و معلوم شد که دو مرد روستایی با قاچاقچیان عتیقه وارد معامله شده بودند اما در شب حادثه و بعد از رد و بدل شدن عتیقه‌ها، قاچاقچیان آنها را به قتل رسانده بودند. با این حال قبل از اینکه مردان جنایتکار محل را ترک کنند، ماموران پلیس سر رسیده و آنها پس از به شهادت رساندن ماموران از محل گریخته بودند.

با این اطلاعات جست‌وجو برای دستگیری قاچاقچیان عتیقه ادامه یافت و کارآگاهان موفق شدند در ادامه تحقیقات هویت آنها را شناسایی کنند. در نهایت 4روز پس از جنایت، مخفیگاه آنها شناسایی شد و ماموران توانستند در یک اقدام ضربتی، اعضای این باند را دستگیر کنند.

حکم قصاص

با دستگیری قاچاقچیان عتیقه، آنها به شلیک مرگبار به ماموران پلیس و همچنین 2مرد روستایی اعتراف کردند و یکی از آنها جنایت را گردن گرفت و گفت که در شب حادثه سلاح کلاشنیکف در دست او بوده و وی اقدام به تیراندازی کرده است. هر چند روند تحقیقات مدت زیادی طول کشید اما در نهایت پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان اردبیل فرستاده و مرد جنایتکار به اعدام محکوم شد.

به گفته ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان اردبیل، حکم اعدام متهم در دیوان عالی کشور  تایید شد و به این ترتیب مرد جنایتکار سحرگاه دیروز به دار مجازات آویخته شد.

ارسال نظر