زمان مطالعه: 4 دقیقه

12 قربانی در وحشتناک ترین حادثه تیراندازی در ویرجینیا

مرد مسلح با ورود به شهرداری ویرجینیا 12 نفر را با شلیک گلوله به قتل رساند و خودش نیز به ضرب گلوله پلیس کشته شد.
11 خرداد 1398
شناسه : 13165
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/13165
3403+
بالا
مرد مسلح با ورود به شهرداری ویرجینیا 12 نفر را با شلیک گلوله به قتل رساند و خودش نیز به ضرب گلوله پلیس کشته شد.

مرد مسلح با ورود به شهرداری ویرجینیا 12 نفر را با شلیک گلوله به قتل رساند و خودش نیز به ضرب گلوله پلیس کشته شد.

این حادثه حوالی ساعت شانزده روز جمعه به وقت محلی رخ داد ودر جریان آن مردی مسلحوارد ساختمان شهرداری ویرجینیا بیچ در ساحل غربی آمریکا شد و 12 نفر را به قتل رساند و پنج نفر را مجروح کرد و در نهایت خودش از سوی پلیس از پا درآمد.

جیمز سرورا، رئیس پلیس ویرجینیا بیچ در این باره گفت این فرد یکی از کارکنان با سابقه شهرداری بود. من در حال حاضر نام این فرد را اعلام نخواهم کرد. نیروهای پلیس وارد عمل شدند و بسیاری از قربانیان احتمالی را نجات دادند و سپس تلاش کردند این فرد را دستگیر کنند. این فرد به روی نیروهای پلیس آتش گشود که در پی واکنش نیروهای پلیس، کشته شد.

یکی از کارمندان شهرداری ویرجینیا بیچ می گوید ما صدای تیراندازی شنیدیم اما نمی دانستیم محل وقوع آن تا این اندازه به ما نزدیک است و در داخل همان ساختمان است.

این رویداد از برخی جهات، بسیار منحصر به فرد است. گفته می شود عامل این تیراندازی از تفنگ مجهز به صدا خفه کن استفاده کرده است. معمولا چنین مسئله ای در تیراندازی هایی دیده نمی شود که شمار زیادی در آن هدف گلوله قرار می گیرند. این اقدام عملا سبب تغییر اساسی روش های مورد استفاده در این اقدامات می شود. عموما اتفاقی که رخ می دهد این است که وقتی چنین تیراندازی هایی به سمت عده زیادی رخ می دهد، به صدای حاصل از تیراندازی واکنش نشان داده می شود. وزارت امنیت داخلی آمریکا نیز اعلام کرده است وقتی مردم صدای تیراندازی را می شنوند از محل تیراندازی فرار کنند یا خودشان را درمقابل خطر ، مخفی کنند و گزینه آخر زمانی است که فرد نتواند کاری کند و مجبور می شود درمقابل تهدید قرار بگیرد. اما وقتی از صداخفه کن استفاده می شود ، افراد نزدیک محل نمی توانند از مسئله آگاه شوند و درک کنند که حمله ای رخ داده است. از اینرو، حمله امروز ویرجینیا بسیار مهم است و باید مردم یاد بگیرند که وقتی چنین تیراندازی هایی به سمت عده زیادی رخ می دهد از خودشان محافظت کنند.

البته در گزارش‌ها درباره محل حادثه تناقض وجود دارد. برخی رسانه‌ها اعلام کردند تیراندازی مقابل یک دادگاه رخ داده و برخی دیگر اعلام کردند مقابل ساختمان شماره دو شهرداری ویرجینا بیچ انجام شده است.بابی دایر، شهردار ویرجینیا بیچ گفت حادثه امروز وحشتناک ترین حادثه در تاریخ این شهر است.پلیس آمریکا اعلام کرد عامل تیراندازی ویرجینیا بیچ یک کارمند با سابقه شهرداری بود.

ارسال نظر