زمان مطالعه: 6 دقیقه

عذرخواهی؛ شرط سارق برای برگردان خودروی سرقتی

وقتی خودروی شاسی‌بلند پسری جوان سرقت شد، او فکرش را هم نمی‌کرد که سارق آن دوست صمیمی اش باشد.
25 اردیبهشت 1398
شناسه : 12937
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/12937
3342+
بالا
وقتی خودروی شاسی‌بلند پسری جوان سرقت شد، او  فکرش را هم نمی‌کرد که سارق آن دوست صمیمی اش باشد.

وقتی خودروی شاسی‌بلند پسری جوان سرقت شد، او  فکرش را هم نمی‌کرد که سارق آن دوست صمیمی اش باشد.

15 فرودین ماه امسال پسری 19 ساله راهی اداره پلیس شد و از راننده خودروی سمندی به اتهام سرقت شکایت کرد.  وی در توضیح ماجرا گفت: ساعتی قبل از محل کارم حوالی میدان هروی بیرون آمدم تا به خانه ام بروم. بی خبر از همه جا سوار بر خودروی سمندی شدم که فکر می کردم مسافرکش است. علاوه بر راننده دو نفر دیگر هم سوار ماشین بودند که با تهدید چاقو اموالم را سرقت کردند. آنها بعد از سرقت نیت شومی در سر داشتند که با هم درگیر شدیم و در نهایت موفق نشدند و از ترسشان مرا به بیرون از ماشین پرت و فرار کردند. در آن لحظه موفق شدم شماره پلاک سمند را به خاطر بسپارم.

این سرنخ ماموران پلیس پایتخت را به راننده سمند رساند و او که جوانی 27 ساله بود به نام مهدی بود روز دوشنبه بازداشت شد. در بررسی ها مشخص شد که متهم سابقه دار است و سال 92 به اتهام سرقت لوازم داخل خودرو به دو سال حبس محکوم شده بود. از سوی دیگر ماموران در پارکینگ خانه وی، ‌خودروی شاسی بلندی کشف کردند که در بررسی‌ها مشخص شد خودرو سرقتی بوده و چند روز قبل گزارش دزدیده شدن آن به پلیس اعلام شده بود. به این ترتیب صاحب آن به اداره پلیس احضار شد و با دیدن سارق ماشینش حسابی شوکه شد و گفت او یکی از دوستان صمیمی اش است. شاکی گفت: چند شب پیش دوستانم را به خانه ام دعوت کردم که مهدی (سارق دستگیر شده) هم جزو آنان بود. پس از پایان مهمانی همه دوستانم رفتند و فردای آن شب وقتی به خیابان رفتم تا سوار ماشینم شوم متوجه شدم که خودرویم به سرقت رفته است. حتی اثری از سوئیچ هم نبود اما من اصلا فکرش را نمی کردم که سارق از دوستانم باشد.

فکر می‌کردم سوئیچ در خیابان افتاده و یا روی ماشین جا گذاشتم و سارقان فرصت طلب به راحتی آن را سرقت کرده‌اند.

مهدی، جوان سارق، که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت در بازجویی‌ها به زورگیری از نخستین شاکی و سرقت ماشین دوستش اعتراف کرد و در خصوص انگیزه‌اش گفت: شبی که مهمان دوستم بودم با او جر و بحث کردم. هر دو مشروبات الکلی مصرف کرده بودیم و حالت عادی نداشتیم. او به من بی احترامی کرد و ناسزا گفت. به خاطر این توهین هایش عصبی شدم و از او کینه به دل گرفتم.همان شب تصمیم گرفتم ماشینش را سرقت کنم و آن را در پارکینگ خانه ام نگه دارم تا در فرصتی مناسب حقیقت را به او بگویم. درواقع ماشینش را گرو گرفتم تا مجبورش کنم به خاطر توهینش عذرخواهی کند.

این سارق در ادامه درباره زورگیری از جوان 19 ساله گفت: من به تنهایی تصمیم به سرقت از پسرجوان گرفتم و همدستی نداشتم. نمی دانم چرا او مدعی شده که دو نفر دیگر هم داخل ماشینم بودند. البته قصدم در ابتدا سرقت نبود، چون وقتی چشمم به شاکی افتاد، وسوسه‌های شیطانی سراغم آمد و او را سوار ماشینم کردم ولی موفق نشدم نقشه‌ام را عملی کنم و فقط اموالش را سرقت کردم.

این متهم با دستور قاضی احسان زمانی بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران در اختیارکارآگاهان پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و تحقیقات از او برای شناسایی همدستانش و جرایم احتمالی دیگر ادامه دارد.

ارسال نظر