زمان مطالعه: 3 دقیقه

شارژ ۲ هزار تومانی که 18 میلیون تومان آب خورد

20 اردیبهشت 1398
شناسه : 12858
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/12858
3439+
بالا

رئیس پلیس فتا ایلام گفت: فردی که پس از اقدام به خرید اینترنتی شارژ دو هزار تومانی، مبلغ ۱۸۰ میلیون ریال از حساب بانکی وی برداشت شد، برای پیگیری ماجرا به پلیس فتا مراجعه کرد.

سرهنگ علی جمالی رئیس پلیس فتا در ایلام، اظهار داشت: با مراجعه یکی از شهروندان به این پلیس و عنوان اینکه مبلغی از حساب بانکی وی به صورت غیرمجاز برداشت شده است، پرونده‌ای در این پلیس تشکیل و موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد شاکی پس از اقدام به خرید اینترنتی شارژ دو هزار تومانی سیم کارت خود مبلغ ۱۸۰ میلیون ریال از حساب بانکی وی برداشت شده است.

رئیس پلیس فتا ایلام تصریح کرد: پس از بررسی‌های کارشناسان این پلیس مشخص شد که درگاه بانکی خرید شارژ جعلی بوده و فرد کلاهبردار با سرقت اطلاعات کارت بانکی شاکی مانند شماره کارت و رمز دوم اقدام به خالی کردن حساب بانکی وی کرده است.

جمالی اظهار داشت: با بررسی‌های فنی و تخصصی کارآگاهان سایبری، متهم شناسایی و به پلیس فتا احضار شد و در برابر مستندات موجود به جرم ارتکابی خود اعتراف کرد و پس از عودت وجه برداشت شده، جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

این مقام انتظامی تاکید کرد: افرادی که از طریق سایت‌ها و به صورت آنلاین خرید اینترنتی می‌کنند، قبل از اقدام به خرید از واقعی بودن سایت فروش و درگاه بانکی اطمینان حاصل کنند و نسبت به تغییر رمز دوم خود اقدام کنند.

 

کلمات کلیدی:
ارسال نظر