زمان مطالعه: 6 دقیقه

دستگیری یک مظنون در قتل مأمور شهرداری چابهار

چند روز پس از قتل مرموز رئیس گشت اراضی شهرداری چابهار به‌دست مردان مسلح، پلیس از دستگیری یک مظنون در این‌باره خبر می‌دهد.
16 اردیبهشت 1398
شناسه : 12805
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/12805
3701+
بالا
چند روز پس از قتل مرموز رئیس گشت اراضی شهرداری چابهار به‌دست مردان مسلح، پلیس از دستگیری یک مظنون در این‌باره خبر می‌دهد.

چند روز پس از قتل مرموز رئیس گشت اراضی شهرداری چابهار به‌دست مردان مسلح، پلیس از دستگیری یک مظنون در این‌باره خبر می‌دهد.

چند روز قبل احمد محمدی، رئیس گشت اراضی شهرداری چابهار پس از پایان کارش در شهرداری، سوار بر خودروی پرایدش به سمت خانه‌اش که در منطقه آزاد قرار دارد حرکت کرد اما همین که به نزدیکی خانه رسید ناگهان یک پژو 405با 2 سرنشین به او نزدیک شد. آنها که مسلح بودند ناگهان شروع به تیراندازی به سوی خودروی محمدی کردند و بعد از شلیک چندین گلوله وقتی اطمینان پیدا کردند که مأمور شهرداری هدف قرار گرفته است از آنجا فرار کردند.

دقایقی از این حادثه می‌گذشت که پلیس و امدادگران اورژانس خود را به محل حادثه رساندند؛ با وجود این مأمور شهرداری به‌دلیل اصابت گلوله به شکمش دچار خونریزی شده و جانش را از دست داده بود. در چنین شرایطی تحقیقات پلیس آگاهی برای شناسایی عاملان این جنایت آغاز شد.

نحوه ارتکاب این جنایت احتمال امنیتی بودن آن را مطرح می‌کرد اما خیلی زود این فرضیه مردود و معلوم شد هیچ مورد امنیتی یا تروریستی در این پرونده اتفاق نیفتاده است. هنوز هیچ ردی از عاملان این جنایت به‌دست نیامده و تنها سرنخ پلیس، اطلاعاتی بود که شاهدان در صحنه قتل دیده بودند. یک خودروی پژو 405 که هیچ‌کس شماره پلاکش را ندیده بود و 2مرد مسلح. این تمام اطلاعاتی بود که مأموران در اختیار داشتند. با وجود این مأموران با تحقیق درخصوص مقتول به اطلاعات تازه‌تری دست یافتند. شواهد حاکی از آن بود که او اهل قائمشهر است اما از 6سال قبل در شهرداری چابهار مشغول به‌کار شده و در بخش‌های مختلف مثل قسمت‌های عمرانی، دبیر ستاد بازآفرینی بافت فرسوده شهری و گشت اراضی شهرداری مشغول به‌کار بوده است. همچنین مشخص شد که وی در مبارزه با زمین‌خواری و فساد برخورد قاطعی با متخلفان داشته و ممکن است به همین دلیل به قتل رسیده باشد. در این شرایط تحقیقات ادامه یافت تا اینکه سرانجام مأموران به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد مرد جوانی که صاحب یک خودروی پژو 405 است در این جنایت دست دارد. به این ترتیب وی دستگیر شد. متهم در بازجویی‌های مقدماتی حاضر نشد به‌دست داشتن در این قتل اعتراف کند. او مدعی بود که از ماجرای قتل کارمند شهرداری چابهار بی‌اطلاع است. با وجود این بازجویی‌ها از وی ادامه یافت.

سردار احمد طاهری، جانشین فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان درباره این جنایت گفت:« همکارانم در پلیس آگاهی چابهار لحظاتی پس از وقوع این جنایت تحقیقات خود را در این خصوص آغاز کردند. در همان مراحل مقدماتی معلوم شد که هیچ انگیزه تروریستی و امنیتی در این جنایت وجود ندارد و انگیزه‌های دیگری موجب قتل کارمند شهرداری شده است.» وی ادامه داد:« در بررسی فرضیه‌های دیگر برای کشف پشت پرده این قتل، معلوم شد که مقتول از مأموران جسور و خدوم شهرداری بوده که در پرونده‌های زمین‌خواری تلاش زیادی برای احقاق حقوق مردم انجام داده و ممکن است همین موضوع به انگیزه‌ای برای قتل وی تبدیل شده باشد. به این ترتیب با ادامه تحقیقات یک نفر به‌عنوان مظنون دستگیر شده و هم‌اکنون در بازداشت به سر می‌برد. با وجود اینکه این مظنون حاضر به اعتراف نشده اما همکارانم به شواهدی علیه او دست یافته‌اند و بررسی‌های فنی در این خصوص ادامه دارد.»

ارسال نظر