زمان مطالعه: دقیقه

پایان تهدیدهای شوم پسر آشنا برای زن جوان

پسر آشنا با در دست داشتن اپل آیدی زن جوان قصد اخاذی و اجرای نقشه شوم داشت که دستش رو شد.
15 اردیبهشت 1398
شناسه : 12787
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/12787
3315+
بالا
پسر آشنا با در دست داشتن اپل آیدی زن جوان قصد اخاذی و اجرای نقشه شوم داشت که دستش رو شد.

پسر آشنا با در دست داشتن اپل آیدی زن جوان قصد اخاذی و اجرای نقشه شوم داشت که دستش رو شد.

سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: آخرین روزهای فروردین ماه امسال زن جوانی به نام منیژه پای در اداره پلیس فتا تهران گذاشت و از ماجرای تهدید شوم یک مزاحم پرده برداشت.

وی افزود:  زن جوان در اظهاراتش عنوان کرد که چندی قبل یک گوشی اپل خریدم و بعد از چند روز احساس کردم یک نفر به اطلاعات شخصی گوشی موبایلم دسترسی پیدا کرده تا اینکه مرد ناشناسی با ارسال اطلاعات و تصاویرم پیشنهاد دوستی شوم را مطرح کرد و تهدید کرد اگر خواسته‌اش را اجرا نکنم اقدام به انتشار تصاویر شخصی ام می کند و در سناریوی دیگر در خواست پول کرد.

رییس پلیس فتا  تهران افزود: ماموران در تحقیقات ابتدایی از زن جوان پی‌بردند که اپل آیدی گوشی موبایل منیژه را یکی از بستگانش فعال کرده است و این در حالی بود که زن جوان هیچ شکایتی از پسر جوان نداشت و تاکید داشت که به او اعتماد دارد و این اخاذی و پیشنهاد شوم از سوی او صورت نگرفته است.

سرهنگ کاظمی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا در حالیکه زن جوان تاکید داشت پسر آشنا در این ماجرا نقشی نداشته است، تیم پلیسی با اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی عامل این مزاحمت اینترنتی شدند.

وی اظهار داشت: ماموران در عملیاتی غافلگیرانه فرهاد را دستگیر کردند و وقتی منیژه پیش روی پسر جوان قرار گرفت مشخص شد که وی همان پسر آشنا که از بستگانش است دست به این مزاحمت شوم زده است.

سرهنگ کاظمی گفت: پسر جوان پس از دستگیری ادعا کرد پس از اعتماد منیژه و ساخت اپل آیدی برای گوشی موبایلش وسوسه شدم و تصمیم به اخاذی و ارتباط دوستی با او گرفتم که پشیمانم.

سرهنگ تورج کاظمی در پایان گفت: هنگام فعال کردن اپل آیدی گوشی بهتر است از سایت شرکت سازنده و مکان های مناسب و افراد مطمئن استفاده نمایید و هیچگاه گوشی را دراختیار افران ناصالح قرار ندهید.

ارسال نظر