زمان مطالعه: 5 دقیقه

سارق پست های برق جنوب تهران در دام پلیس

جانشین پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری 2 سارق کابل های پست برق با بیش از 80 فقره اعتراف خبر داد.
10 اردیبهشت 1398
شناسه : 12729
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/12729
3474+
بالا
جانشین پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری 2 سارق کابل های پست برق با بیش از 80 فقره اعتراف خبر داد.

جانشین پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری 2 سارق کابل های پست برق با بیش از 80 فقره اعتراف خبر داد.

سرهنگ داوود فرد گفت: اولین روزهای بهمن ماه سال پیش، پرونده ای مبنی بر سرقت از پست های اداره برق در محدوده خلیج فارس برای رسیدگی از شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه 18 تهران به اداره هفدهم پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی افزود: کارآگاهان در تحقیقات مقدماتی با بررسی سوابق پرونده های مشابه سرقت از پست های اداره برق با یک باند حرفه ای مواجه شدند که با مراجعه کارآگاهان پلیس به محل های سرقت و بررسی تصاویر متعدد دوربین های مداربسته یک دستگاه خودروی سواری شناسایی شد و در نهایت پلاک خودروی مذکور شناسایی و مالک آن که فرزاد 35 ساله بود، شناسایی و طی هماهنگی با مرجع قضایی در 26 اسفند ماه سال 97 در مخفیگاهش واقع در محدوده نعمت آباد دستگیر و به اداره هفدهم پلیس آگاهی منتقل شد.

این مقام انتظامی عنوان داشت: در تحقیقات اولیه از فرزاد،  وی منکر هرگونه سرقت شد که با بررسی سوابق کیفری مشخص گردید وی دارای سابقه سرقت از اماکن است که با ارائه دلایل و شواهد موجود پرونده نهایتاً لب به اعتراف گشوده و ضمن قبولی سرقت بیان داشت سرقت ها را به اتفاق همدستش بنام پرویز 40 ساله انجام داده است.

سرهنگ فرد، گفت: در  ادامه تحقیقات دستگیری پرویز در دستور کارآگاهان قرار گرفت که با بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمین مشخص شد وی یکی از مجرمین سابقه دار حرفه ای در امر سرقت اماکن است که با اقدامات پلیسی مخفیگاه وی در محدوده جوادیه راه آهن شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی او نیز در هشتمین روز از اردیبهشت ماه امسال طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

وی بیان داشت: پرویز چاره ای جزء بیان حقیقت نداشته و معترف به سرقت با همدستی متهم اول شد و اظهار داشت بیشترین سرقت ها را در محدوده های جنوب شهر و در ساعات پنج تا 6 صبح انجام می داده که پس از سرقت، اموال را به منطقه خلازیر برده و به قیمت نازلی می فروخته.

جانشین پلیس آگاهی پایتخت، افزود: متهمان تا کنون به بیش از 80 فقره سرقت از پست های اداره برق به ارزش بیش 350 میلیون تومان اعتراف کرده و در حال حاضر هر 2 با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 18 تهران، برای تحقیقات تکمیلی و کشف سایر جرائم احتمالی در اختیار کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ هستند.

سرهنگ کارآگاه داود فرد در پایان بیان داشت: با توجه به این که سارقان اکثر اوقات در سحرگاه اقدام به سرقت از پست های اداره برق می کردند، لذا از شهروندان درخواست می شود در صورت مشاهده افرادی که در قالب مامور اداره برق در این ساعات مراتب را سریعاَ به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

 

ارسال نظر