زمان مطالعه: 10 دقیقه

مردان پولدار طعمه باج گیری های زوج جوان

زن و شوهر جوان با شناسایی مردان پولدار، ‌آنها را به خانه شان می کشاندند و با ضرب و شتم و تهیه فیلم سیاه دست به باج گیری می زدند.
04 اردیبهشت 1398
شناسه : 12649
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/12649
3432+
بالا
زن و شوهر جوان با شناسایی مردان پولدار، ‌آنها را به خانه شان می کشاندند و با ضرب و شتم و تهیه فیلم سیاه دست به باج گیری می زدند.

زن و شوهر جوان با شناسایی مردان پولدار، ‌آنها را به خانه شان می کشاندند و با ضرب و شتم و تهیه فیلم سیاه دست به باج گیری می زدند.

چند وقت پیش مردی به اداره پلیس رفت و گفت در دام یک زن باج گیر و همدستانش گرفتار شده است. وی در توضیح ماجرا گفت: من صاحب کارگاهی در اطراف تهران هستم و در آنجا کانکس می‌سازم. چند وقت پیش زنی به من زنگ زد و گفت قصد دارد در گلخانه‌اش کانکسی بسازد. او از من خواست که برای گرفتن اندازه‌ها و نوشتن قرارداد به خانه‌اش بروم. من هم بی خبر از همه جا راهی خانه وی در مرکز تهران شدم. پس از ورود به آپارتمان، زن جوان مرا به اتاقی دعوت کرد و به محض ورود به آنجا ناگهان دو مرد وارد اتاق شدند و با چاقو مرا تهدید کردند. آنها دست و پای مرا به ستونی که در خانه‌شان بود بستند. بعد مرا برهنه کرده و از من فیلم گرفتند.

وی ادامه داد: آنها با تهدید کارت عابربانکم را گرفتند و زن جوان با گرفتن رمز آن از خانه بیرون رفت. دقایقی بعد بازگشت و متوجه شدم که او به یک طلافروشی رفته و اقدام به خرید طلا کرده است. او در حدود 62 میلیون تومان پول از حسابم برداشت کرده بود و پس از آن همدستانش دست و پایم را باز کردند و با نشان دادن فیلمی که از من تهیه کرده بودند تهدید کردند که اگر به پلیس شکایت کنم، فیلم را برای همسر، دوستان و آشنایانم می فرستند و در کانال های تلگرامی منتشر کرده و آبروی مرا می برد. من هم از ترسم به کسی حرفی نزدم چون از آبروریزی می‌ترسیدم اما چند روز بعد، زن جوان دوباره به من زنگ زد و این بار درخواست 100 میلیون تومان پول کرد. او می‌‌گفت که اگر به درخواستش عمل نکنم، فیلم‌ را منتشر می‌کند. پس از آن به شدت عصبی شدم و تصمیم گرفتم از اعضای این باند باج گیر شکایت کنم.

با این شکایت پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شد و پیش روی قاضی علی وسیله ایرد موسی، بازپرس دادسرای ویژه سرقت قرار گرفت. با دستور قاضی گروهی از کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران تحقیقات خود را در این باره آغاز کردند و موفق شدند زن جوان را دستگیرکنند. او که متولد 68 است و دو فرزند دارد در بازجویی ها منکر گروگانگیری و باج گیری شد و ادعا کرد که شاکی مزاحم او شده به همین دلیل همسرش نقشه کشیده تا او را به خانه بکشانند و با ضرب و شتم از او انتقام بگیرند.

در چنین شرایطی قاضی دستور مواجه حضوری زن جوان با شاکی را صادر کرد و همین کافی بود تا زن جوان راز نقشه شوم خود را فاش کند. او مدعی شد که همسرش با تهدید او را مجبور کرده تا وارد این بازی شود. وی گفت: ما دراطراف تهران گلخانه داشتیم و زندگیمان بد نبود اما از مدت ها قبل همسرم در دام مواد مخدر گرفتار شد و زندگیمان روبه تباهی رفت. رفته رفته ورشکست شدیم و بدهی بالا آوردیم. این شد که همسرم نقشه گروگانگیری و اخاذی کشید. ابتدا حاضر به همکاری نبودم اما تهدیدم کرد که اگر با او همکاری نکنم بلایی سر من یا بچه هایمان می آورد. من هم ناچار شدم تا با او همکاری کنم. وی ادامه داد: نقشه اخاذی را با همدستی شوهرم و دوستش اجرا کردیم و من وظیفه‌ام این بود که طعمه‌هایمان را به خانه بکشانم.

درحالیکه این زن برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته بود و تلاش برای دستگیری اعضای دیگر این باند ادامه داشت شکایت مشابه دیگری پیش روی تیم تحقیق قرار گرفت. دومین شاکی که در زمینه کاشت گل و گیاه فعالیت داشت و خانه‌اش در شمال تهران بود گفت: تا پیش از این می ترسیدم شکایت کنم چون باجگیران از من فیلم سیاه تهیه کرده بودند اما به محض اینکه متوجه شدم زن جوان دستگیر شده تصمیم به شکایت گرفتم. وی ادامه داد: من مدتی قبل به گلخانه آنها حوالی تهران رفته بودم و از این طریق با زن جوان آشنا شدم. پس از مدتی او با من تماس گرفت و گفت گل خاصی وارد ایران کرده که ارزش زیادی دارد و خواست برای خرید آن به خانه اش بروم. من هم راهی آنجا شدم اما خبر نداشتم که زوج جوان چه نقشه‌ای در سر دارند. آنها دست و پای مرا بستند و 48 ساعت در اتاقی زندانی ام کردند. حتی اقدام به ضرب و شتم و تهیه فیلم سیاه کرده و بعد مجبورم کردند تا با دوستان و آشنایانم تماس بگیرم و درخواست پول کنم. من هم به دوستان و آشنایان زنگ می زدم و می‌گفتم تصادف کرده‌ام . به این بهانه از آنها می خواستم به حساب گروگانگیران پول واریز کنند. آنها حدود 30 میلیون تومان پول گیرشان آمده بود اما رهایم نمی‌کردند. روز سوم به سختی توانستم دست و پایم را باز کنم و با شکستن شیشه پنجره از همسایه ها کمک بخواهم. آنها هم به پلیس زنگ زدند اما زوج جوان متوجه این موضوع شدند. مرد جوان مرا از اتاق بیرون کشید و وقتی پلیس رسید زن جوان مقابل در رفت و گفت موضوع خانوادگی بوده و ماموران رفتند. چند دقیقه بعد با تهدید اینکه اگر به کسی حرفی بزنم فیلمم را پخش می کنند رهایم کردند. وی ادامه داد: از ترسم جرات نکردم به کسی حرفی بزنم اما به محض اینکه شنیدم زن جوان دستگیر شده تصمیم گرفتم شکایت کنم.

در ادامه تحقیقات شوهر معتاد این زن نیز دستگیر شد و به اخاذی‌های سریالی اعتراف کرد. این زن و شوهر در حال حاضر در بازداشت هستند و تحقیقات برای شناسایی همدستان آنها و شاکیان احتمالی دیگر ادامه دارد. 

ارسال نظر