زمان مطالعه: 8 دقیقه

مرد رزنی به سه بیمار نیازمند زندگی بخشید

17 اسفند 1397
شناسه : 12206
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/12206
4946+
بالا

اهدای اعضای بدن مرد رزنی که دچار مرگ مغزی شده بود به 3 بیمار نیازمند زندگی دوباره بخشید.

مجید حمیدی، مسئول تیم فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: اهدای سه عضو از بدن یک بیمار مرگ مغزی شده در شهرستان رزن منجر به زندگی دوباره سه بیمار نیازمند به عضو شد.

وی در ادامه گفت: مرد 48 ساله به علت فشار خون بالا چندی پیش دچار خونریزی مغزی شده و در بیمارستان ولیعصر(عج) رزن بستری شد.

وی اضافه کرد: پس از گذشت چند روز این مرد دچار مرگ مغزی شد و اعضای خانواده وی با اهدای کبد، 2 کلیه و نسوج او موافقت کردند.

مسئول تیم فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: اعضای تیم پیوند روزانه بیمارستان ها را رصد کرده و مسئولان بیمارستان نیز مکلف به اطلاع رسانی در زمینه بیماران مرگ مغزی و مهیای پیوند هستند.

حمیدی ادامه داد: وظیفه تیم فرآوری پیوند اعضا شناسایی بیمار، نگهداری، جلب رضایت و انتقال به مرکز اهدا عضو است، همچنین به منظور قدردانی از خانواده اهدا کننده و فرهنگسازی این اقدام خیرخواهانه در مراسم خاکسپاری متوفی شرکت می کنند.

وی افزود: استان همدان زیر نظر بیمارستان سینا تهران بوده و پس از شناسایی اهدا کننده کار پیوند عضو در این بیمارستان صورت می گیرد و برای پیوند 2 عضو شامل کبد و قلب اهدا کننده به سایر بیمارستان ها منتقل می شود.

مسئول تیم فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: بیماران دارای شرایط لازم دریافت عضو نیز در شبکه تخصصی پیوند عضو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نام نویسی می کنند.

حمیدی اضافه کرد: هنگام کسب رضایت از خانواده برای اهدای عضو بیمار، متناسب با بیماری فرد و اورژانسی و غیراورژانسی بودن آن، برای پیوند عضو فراخوان داده می شود.

وی ادامه داد: پس از انجام آزمایش های لازم و تایید کاندید دریافت عضو از نظر پزشکی، بدون از دست دادن زمان کار پیوند صورت می گیرد.

ارسال نظر