زمان مطالعه: 3 دقیقه

نجات 60 کارگر از آتش سوزی رز مال

آتش سوزی در برج 25 طبقه رز مال در غرب پایتخت 60 کارگر را در میان دود گرفتار کرد اما آتش نشانان به حضور به موقع آنها را نجات دادند.
14 آذر 1397
شناسه : 1220
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/1220
4962+
بالا
آتش سوزی در برج 25 طبقه رز مال در غرب پایتخت 60 کارگر را در میان دود گرفتار کرد اما آتش نشانان به حضور به موقع آنها را نجات دادند.

این حادثه ساعت 12 دیروز در رز مال واقع در بزرگراه شهید خرازی اتفاق افتاد و به دنبال آن اتش نشانان راهخی محل حادثه شدند. مهدی داوری مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران که در محل حادثه حضور داشت در این باره گفت: محل حادثه یک ساختمان 25طبقه در حال ساخت شامل(5 طبقه منفی، 5 طبقه تجاری و 15 طبقه اداری) در منطقه 22 تهران است.

وی ادامه داد: این آتش سوزی در طبقه همکف و از یک موتور ژنراتور آغاز و به دو ژنراتور دیگر و سپس به سقف‌های کاذب طبقه اول و دوم، ورق های mdf و بخش هایی از نمای ساختمان سرایت کرده بود.

وی افزود: آتش نشانان به سرعت به چند گروه تقسیم شدند و عملیات مهار آتش را آغاز کردند و همزمان گروهی دیگر نیز برای نجات بیش از 60نفر از کارگران که در راهروها در میان دود ناشی از آتش سوزی محبوس شده بودند، اقدام کردند و همگی را با استفاده نردبان و راه پله ها به محل امن منتقل کردند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی با اشاره به سوختگی سطحی سه تن از کارگران تصریح کرد: آتش نشانان با سرعت عمل خود موفق شدند از گسترش آتش سوزی و سرایت آن به قسمت های دیگر جلوگیری کنند.

وی افزود: آتش سوزی این ساختمان با تلاش و سرعت عمل همه جانبه آتش نشانان مهار و هم اکنون نیروهای عملیات در حال لگه گیری محل حادثه هستند.

داوری بیان داشت: آتش نشانان مصدومان را تحویل امدادگران اورژانس دادند و خوشبختانه این حادثه تاکنون هیچگونه مورد فوتی نداشته است.

گفتنی است: در جریان روند این عملیات، شهرداری منطقه 22 تهران، عوامل نیروی انتظامی و اورژانس حضور داشتند.

در همین حال دکتر پیمان صابریان، رئیس مرکز اورزانس از مصدومیت 23 نفر در این حادثه خبر داد و گفت: در این حادثه ۲۰ مصدوم ناشی از دودگرفتگی در این حادثه به صورت سرپایی درمان شدند و ۳ نفر توسط تکنسین های اورژانس به مرکز درمانی انتقال یافتند.

ارسال نظر