زمان مطالعه: 1 دقیقه

اولین واکنش ایران به ترور اسماعیل هنیه در تهران / چه کسی محل اقامت هنیه را لو داد؟

برخی کاربران شبکه های اجتماعی نیمه شب گذشته از انفجار در شمال تهران خبر دادند. ترور اسماعیل هنیه حدود ساعت 2 نیمه شب اتفاق افتاد
10 مرداد 1403
شناسه : 121958
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/121958
400+
بالا
برخی کاربران شبکه های اجتماعی نیمه شب گذشته از انفجار در شمال تهران خبر دادند. ترور اسماعیل هنیه حدود ساعت 2 نیمه شب اتفاق افتاد

اولین جزئیات از ترور اسماعیل هنیه در تهران اعلام شد که بر اساس آن، هنیه در یکی از اقامتگاه‌های ویژه جانبازان در شمال تهران مستقر بود که با اصابت پرتابه ای از هوا به شهادت رسید.

این جزییات را خبرگزاری فارس اعلام کرده است.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، ترور اسماعیل هنیه حدود ساعت ۲ نیمه شب اتفاق افتاد.

اسماعیل هنیه روز گذشته در مجلس شورای اسلامی در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان رئیس جمهور کشورمان حضور یافته بود. 

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه شهادت مجاهد سرافراز اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین-حماس، در تهران را به ملت بزرگ و سرافراز فلسطین، جنبش حماس و همه گروه‌های مقاومت فلسطینی و نیز همه جریان‌های مقاومت و ملتها و کشورهای حامی آرمان فلسطین تبریک و تسلیت گفت.

کنعانی با اشاره به استمرار بررسی ابعاد و جزئیات این حادثه توسط نهادهای ذیربط جمهوری اسلامی ایران گفت: بی‌تردید خون پاک این مجاهد نستوه که عمری را در مجاهدت و مبارزه عزتمندانه علیه رژیم غاصب صهیونیستی و در راه آزادی قدس شریف و رهایی ملت مظلوم فلسطین از چنگال اشغالگران صهیونیست سپری کرد، هرگز هدر نخواهد رفت.

شهید هنیه که برای مراسم تحلیف رئیس جمهور به ایران آماده بود در یکی از اقامتگاه‌های ویژه جانبازان در شمال تهران مستقر بود که با اصابت پرتابه ای از هوا به شهادت رسید.


روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد : آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند .

متن اطلاعیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد امروز (چهارشنبه) محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس ، در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند.

علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

ارسال نظر