زمان مطالعه: 3 دقیقه

بخشش یک قاتل در کازرون

یک اعدامی در کازرون، زمانیکه طناب دار برگردنش بود، از سوی خانواده مقتول بخشیده شد.
08 اسفند 1397
شناسه : 12133
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/12133
5786+
بالا
یک اعدامی در کازرون، زمانیکه طناب دار برگردنش بود، از سوی خانواده مقتول بخشیده شد.

در مراسمی که شامگاه سه شنبه با حضور مسئولان و مردم کازرون در مسجد الزهرای این شهر برگزارشد، اولیای دم از قصاص قاتل تنها فرزندشان گذشت کردند.

رئیس دادگستری کازرون در این مراسم گفت: قاتل در خرداد ماه 92 جوان 21 ساله به نام افشین (اسماعیل ) نوراحمدی گنبدی را با چاقو به قتل رساند.

سید ابراهیم موسوی افزود: پرونده قاتل با حکم درخواست قصاص به مرکز ارسال شد که پس از طی مراحل قانونی و تایید مقامات قضایی کشور، منجر به صدور حکم قصاص شد.

وی ادامه داد: قرار بود این حکم در زندان شیراز اجرا شود و در حالی که طناب دار به گردن قاتل انداخته شده بود، خانواده مقتول، طناب را ازگردن قاتل بیرون آوردند.

رئیس دادگستری کازرون در مراسم تجلیل از خانواده مقتول گفت: تعداد 840 زندانی به دلائل مختلف در کازرون زندانی هستند که بعضی از این افراد با مبلغ کمی می توانند آزاد شوند.

این مقام قضایی افزود: در ایام دهه فجر و چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون 270 زندانی در کازرون شامل عفو رهبری شدند و این تعداد به 350 نفر هم خواهد رسید.

امام جمعه کازرون در این مراسم با قدردانی از خانواده نوراحمدی گنبدی خانواده مقتول گفت: این مجلس علاوه بر تجلیل الگوسازی هم هست.

حجت الاسلام محمد خرسند با اشاره به اهمیت عفو در جامعه اسلامی گفت: امروز نیاز به عفو داریم البته عفو تنها در قتل نیست باید در همه چیزاهل عفو و گذشت باشیم اگر عفو باشد، دادگاه هاهم خلوت می شوند.

در این مراسم پدر مقتول اعلام کرد که این عفو بدون چشمداشتی و دریافتی با رضایت کامل انجام شده که لوح تقدیر امام جمعه، فرماندار و رئیس دادگستری کازرون و دیگر مسئولان به خانواده مقتول اهدا شد.

 

ارسال نظر