زمان مطالعه: 3 دقیقه

انفجار مرگبار کپسول اکسیژن در اتاق عمل بیمارستان کوثر سمنان

انفجار کپسول اکسیژن در بیمارستان کوثر مرگ یک بیمار دیالیزی را رقم زد.
05 اسفند 1397
شناسه : 12093
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/12093
9597+
بالا
انفجار کپسول اکسیژن در بیمارستان کوثر مرگ یک بیمار دیالیزی را رقم زد.

دکتر نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در این باره گفت: در این حادثه تنها یک بیمار حدودا 50 ساله فوت کرده و این حادثه مجروحی نداشته است.

وی با اشاره به دلیل بروز حادثه در کپسول اکسیژن گفت: دلیل وقوع این حادثه آتش سوزی در مانومتر کپسول و سپس انفجار آن بوده است.

این عضو هیئت علمی علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه بیمار سابقه بیماری قلبی، دیابت و نارسایی کلیوی داشته افزود: این بیمار از سال 92 تحت دیالیز بوده است.

دانایی با بیان اینکه بیمار 24 بهمن ماه به بیمارستان کوثر مراجعه کرده ادامه داد: بیمار بعد از مراجعه تحت درمان قرار می گیرد.

وی به بروز خونریزی شدید و عدم پاسخ بدن بیمار در جریان فرآیند درمانی خبر داد و گفت: بعد از اعلام نیاز به جراحی تشخیصی از سوی تیم پزشکی و مشاوره با خانواده بیمار، به منظور انجام جراحی به اتاق عمل منتقل و بیمار بیهوش می شود که متاسفانه بیمار دچار مشکلاتی مثل ضربان نامنظم، وخامت حال بیمار وغیره می شود.

وی ادامه داد: در ادامه با نظر پزشکان و مشورت خانواده بیمار از عمل جراحی صرفنظر شده که هنگام انتقال بیمار به آی سی یو، به دلیل آتش سوزی در مانومتر، کپسول اکسیژن دچار حادثه شده و بیمار جان می دهد.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص بررسی دلایل بروز این حادثه گفت: مسوولان دی ربط در محل حادثه حاضر و کار کارشناسی تشخیصی را انجام و نسبت به نمونه برداری از متوفی و غیره اقدام کردند که نتایج کامل آن در آینده اعلام می شود.

ارسال نظر