زمان مطالعه: 2 دقیقه

مصالحه در یک پرونده نزاع دسته جمعی در خراسان شمالی

پرونده نزاع دسته جمعی بین دو طایفه بزرگ اهل تسنن در روستای دویدخ خراسان شمالی، پس از سال ها به سازش ختم شد.
04 اسفند 1397
شناسه : 12089
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/12089
7989+
بالا
پرونده نزاع دسته جمعی بین دو طایفه بزرگ اهل تسنن در روستای دویدخ خراسان شمالی، پس از سال ها به سازش ختم شد.

بدری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راز و جرگلان از توابع استان خراسان شمالی، از سازش در پرونده نزاع دسته جمعی بین دو طایفه بزرگ اهل تسنن در روستای دویدخ خبر داد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راز و جرگلان در این باره گفت: با تلاش‌های مستمر همکاران قضایی این مجموعه از جمله دادیار شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب رازوجرگلان و میانجیگری معتمدان محلی و ریش سفیدان شهرستان و مساعی تعدادی از روحانیون اهل تسنن روستای دویدخ، این پرونده سرانجام به مصالحه انجامید.

دادستان عمومی و انقلاب رازوجرگلان افزود: به دلیل اختلاف و تنش، این دو طایفه بزرگ تا مدت‌ها با یکدیگر مشاجره و منازعه داشتند که بعد از تلاش‌های صورت گرفته این اختلاف در دادگستری رازو جرگلان به سازش ختم شد.

این مقام قضایی ادامه داد: در این ماجرا ۲۳ نفر از ۸۰۰ میلیون ریال دیات متعلقه چشم پوشی کردند و به همین اعتبار چندین فقره پرونده مربوطه نیز مختومه شد.

وی در پایان روحیه گذشت و مصالحه بین مردم منطقه از جمله اهل تسنن و ترکمن‌ها را ستودنی توصیف کرد و گفت: امیدواریم بیش از پیش شاهد اشاعه و نهادینه شدن فرهنگ صلح و سازش در بین تمام مردم منطقه و کاهش چشمگیر منازعات و درگیری‌ها باشیم.

 

کلمات کلیدی:
ارسال نظر