زمان مطالعه: دقیقه

چپ پای جنجال‌ساز دوباره استقلالی شد

با اعلام رسمی باشگاه استقلال، میلاد زکی‌پور پس از چهار فصل، یک بار دیگر به این تیم بازگشت.
15 تیر 1403
شناسه : 120566
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/120566
247+
بالا
با اعلام رسمی باشگاه استقلال، میلاد زکی‌پور پس از چهار فصل، یک بار دیگر به این تیم بازگشت.

حادثه 24 - با اعلام رسمی باشگاه استقلال، میلاد زکی‌پور پس از چهار فصل، یک بار دیگر به این تیم بازگشت.

بازگشت چپ پای جنجالی به استقلال 

میلاد زکی‌پور مدافع چپ‌پای فصل گذشته سپاهان با عقد قراردادی ۲ ساله به استقلال پیوست. این مدافع ۲۹ ساله، افتخار چهار سال حضور در استقلال را حد فاصل سال‌های ۹۵ تا ۹۹ را هم در کارنامه خود دارد.

زکی‌پور سابقه بازی در تیم‌های استقلال، نفت تهران، گل‌گهر و سپاهان را دارد.


 استقلال برای تقویت سمت چپ خود، دست روی بازیکن سابقش گذاشت. میلاد زکی‌پور که در زمان سرمربیگری علیرضا منصوریان و در 21 سالگی با پوشیدن پیراهن آبی‌های پایتخت نامی برای خود دست و پا کرد، پس از اتمام قراردادش با سپاهان، به استقلال بازگشت.

آبی‌ها چند روز پیش موفق شدند تا قرارداد ابوالفضل جلالی را تمدید کنند ولی این بازیکن به دلیل اینکه مشمول خدمت سربازی است، باید فصل بعد را در ملوان توپ بزند و استقلال نیز برای اینکه بهترین پاسور خود در فصل قبل را رایگان از دست ندهد، قرارداد او را تمدید کرد تا این بازیکن با پایان دوران سربازی، به جمع آبی‌ها بازگردد.

در نتیجه و برای پر کردن جای خالی جلالی در فصل بعد، استقلال به دنبال دو گزینه در سمت چپ بود که در نهایت میلاد زکی‌پور با مدیران باشگاه به توافق رسید تا او پس از چهار فصل دوری از جمع آبی‌ها، به تیم سابقش بازگردد و به احتمال بسیار زیاد، جانشین جلالی شود.

قرارداد زکی‌پور با استقلال دو ساله است تا او پس از چهار فصل دوری، به جمع آبی‌پوشان بازگردد.
زکی‌پور که در لیگ شانزدهم به استقلال پیوسته بود، پس از انجام 103 بازی برای آبی‌ها، راهی گل‌گهر شد و طی دو فصل اخیر نیز با لباس سپاهان به میدان رفت و حالا با عقد قراردادی رسمی و به مدت 2 سال، به استقلال بازگشته تا باز هم فرصت پوشیدن پیراهن آبی‌ها را داشته باشد.

این بازیکن طی چهار فصل دوری از استقلال و انجام 122 بازی برای دو تیم گل‌گهر و سپاهان، موفق به زدن چهار گل شد و هفده بار نیز پاس گل داد تا حالا با تجربه‌ای بیشتر نسبت به دوره نخست حضور در جمع آبی‌ها، امیدوار به درخشش در استقلال باشد.


زکی‌پور که در دوره حضور علیرضا منصوریان در نفت تهران توانست نخستین بازی‌های خود در لیگ برتر را انجام دهد، به همراه این سرمربی به استقلال آمد و به عنوان چهره‌ای ناشناخته، خود را به فوتبال ایران معرفی کرد.
بدین ترتیب و پس از محمدحسین اسلامی، استقلال امروز خرید دومش را نیز به صورت رسمی معرفی کرد تا میلاد زکی‌پور در سمت چپ خط دفاعی، کمک حال نکونام و آبی‌ها باشد.

کارنامه میلاد زکی پور

میلاد زکی پور متولد 9 اردیبهشت 1374 در نوشهر مازندران، بازیکن فوتبال است. به صورت حرفه ای از پانزده سالگی وارد فوتبال شد و با 184 سانتی متر قد به عنوان مدافع چپ در تیم های استقلال و گل گهر درخشید و تجربه یک بازی ملی هم دارد.

از نوشهر تا تهران
فوتبال خود را از سال 1389 وقتی 15 ساله بود با پایه های تیم شموشک نوشهر شروع کرد و بعد از پنج سال بازی به تهران آمد و به عضویت آکادمی تیم پارسه درآمد.

 اولین بار در لیگ برتر

سال 1395 به تیم نفت تهران با سرمربیگری علیرضا منصوریان پیوست وگرچه در یک سال حضورش تنها 5 بازی به میدان رفت اما ثمره اش سه گل بود.

سه ساله در استقلال
زکی پور 19 خرداد 1395 با قرارداد سه سال به تیم استقلال تهران رفت و دوباره شاگر منصوریان شد.

اثبات خود در استقلال
در اولین تجربه حضورش در استقلال توانست رقبای بزرگی در پست خود یعنی میثم مجیدی و یعقوب کریمی را پشت سر بگذارد. او سپس امید نورافکن و آرمین سهرابیان را هم کنار بزند و به عنوان دفاع چپ آبی پوشان در لیگ برتر بازی کند. عملکرد خوب او باعث شد مربیانی همچون علیرضا منصوریان و سپس وینفرید شفر با اطمینان تمام او را در ترکیب اصلی استقلال قرار دهند.

دعوا با فکری تا سیرجان
زکیپور بعد از درگیری با محمود فکری (سرمربی) در بازی استقلال و چوکالی تالش مورد خشم این مربی قرار گرفت تا جدایی که راهی جز جدایی برایش باقی نماند. به این ترتیب با فسخ قرارداد خود در 13 آبان 1399 با قرارداد یک ساله راهی تیم گل گهر سیرجان شد و در 25 مرداد 1400 قرارداد خود با این تیم را تمدید کرد. ثمره دو فصل حضورش در این تیم 52 بازی و 7 گل بود.

در سپاهان اصفهان
این مدافع با تجربه در 3 تیر 1401 با قرداد 2 ساله به باشگاه فوتبال سپاهان پیوست و در 49 بازی توانست سه گل بزند.

تجربه کار با مورایس
مورایس مربی بزرگ و نام آشنایی است که بسیار حرفه ای کار می کند. مطمئنم که با سپاهان به موفقیت های بزرگی دست خواهد یافت. من از کار کردن با او لذت می برم و می توانم در فوتبالم پیشرفت کنم.

 

دو سال درخشان با قلعه نویی
بهترین سال های فوتبالی ام را زیر نظر قلعه نویی در سیرجان سپری کردم. مردم سیرجان خونگرم و باحال بودند. مهران گلزاری، کاپیتان گل گهر، مجموعه باشگاه، مربیان و دیگر عوامل تیم خوب بودند و مجموعه گل گهر یک مجموعه خَفنی بود.

یحیی و پرسپولیس من را می خواست
یحیی و باشگاه پرسپولیس همزمان با پیشنهاد سپاهان مرا می خواستند، دو طرف با من صحبت کردند، ولی توافق صورت نگرفت. انتخاب من سپاهان بود و ترجیح دادم به این تیم بروم.

سپاهان ریشه دار است
سپاهان را از دوران کودکی دوست داشتم، چرا که وقتی در تیم های نونهالان شموشک نوشهر بازی می کردم، می دیدم که سپاهان به تیم های پایه اش رسیدگی می کند و ریشه دار است. حتی زمانی که استقلال بودم اظهارنظر می کردم که سپاهان را به خاطر توجه اش به پایه ها و استخوان دار بودن دوست دارم و عاشق این تیم هستم.

 

آخرین اخبار ورزشی را در صفحه اخبار ورزشی حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر