زمان مطالعه: 4 دقیقه

بازگشت به زندگی با رضایت اولیای دم

خانواده پسر جوانی که در شیراز به قتل رسید، قاتل پسرشان را بخشیدند و او را به زندگی برگرداندند.
30 دی 1397
شناسه : 11737
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/11737
11207+
بالا
خانواده پسر جوانی که در شیراز به قتل رسید، قاتل پسرشان را بخشیدند و او را به زندگی برگرداندند.

حجت الاسلام سید عبد المهدی موسوی معاون قضایی رئیس کل و رئیس شورا‌های حل اختلاف استان فارس، درباره این پرونده گفت: در جریان یک نزاع و ایراد ضرب وجرح عمدی با سلاح سرد در سال ۹۳ در شیراز جوانی به قتل رسید. پس از آن متهم به قتل با توجه به شواهد و قرائن موجود به جرم خود اعتراف کرد و بازداشت شد. در نهایت مقدمات اجرای حکم قصاص فراهم شد. با پیگیری‎های انجام شده از سوی رئیس و اعضای شورای حل اختلاف شعبه ۷۶ ویژه صلح و سازش استانی پس از برگزاری ۱۸ جلسه مصالحه با خانواده مقتول و صحبت با اولیاء دم رضایت شکات حاصل و اولیای دم از حق قانونی و شرعی خود گذشتند و رضایت خود را اعلام و متهم به قتل را مورد بخشش قرار دادند.

وی در ادامه از صبر و متانت اعضای شورا در جلسه‌های مکرر و حضور در منزل خانواده‌ی مقتول و استفاده از ظرفیت بزرگان و معتمدین محلی تقدیر کرد و افزود: رسالت اصلی نهاد شورای حل اختلاف دستیابی به صلح وسازش و اصلی‌ترین نقطه هدف گذاری آن سوق دادن پرونده‌ها به محبت و دوستی و برادری بین مومنین است که این امر نیازمند تدبیر همه اعضا و کارکنان و همکاران ساعی ما در شورا‌های حل اختلاف استان است که با تکیه بر اعتقادات و مبانی دینی گام در مسیر بسیار سخت اخذ رضایت از اولیاء دم گذاشتند و به لطف خدا موفق عمل کردند.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: آنچه که امروز کیمیای گم شده بشریت در دنیای به ظاهر متمدن امروز است. گذشت، عفو و محبت است که چنانچه انسان‌ها در مواجهه با یکدیگر بذل کنند، قطعا با مشکلاتی که امنیت، آسایش و آرامش همنوعان را به خطر بیندازد مواجه نخواهد شد.

رئیس شورا‌های حل اختلاف فارس گفت: این مورد سی و دومین پرونده قتل محکوم به قصاص است که از ابتدای امسال تاکنون در استان فارس با رضایت اولیاء دم به مصالحه ختم شده است.

کلمات کلیدی:
ارسال نظر