زمان مطالعه: 5 دقیقه

عوض شدن جای شاکی و متهم در پلیس فتا

زن جوانی که در پلیس فتا از یک مرد به اتهام تهدید به انتشار عکس های خصوص اش شکایت کرده بود، متهم به اخاذی شد.
09 دی 1397
شناسه : 11454
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/11454
14380+
بالا
زن جوانی که در پلیس فتا از یک مرد به اتهام تهدید به انتشار عکس های خصوص اش شکایت کرده بود، متهم به اخاذی شد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ «مرتضی ابوطالبی» رییس پلیس فتا استان یزد با اشاره به اقدامات در دستور کار پلیس فتای یزد، درباره این پرونده گفت: چندی پیش زنی ضمن مراجعه به این پلیس گفت با فردی در فضای مجازی ارتباط اینترنتی داشتم ولیکن اکنون او ضمن تهدید به انتشار عکس‌های خصوصی‌ام، سعی در تخریب وجهه اجتماعی من دارد . با توجه به حساسیت موضوع با اخذ دستور قضایی، فردی که زن جوان از وی اعلام شکایت داشت به این پلیس دعوت شد و مواجهه حضوری بین طرفین صورت گرفت. متهم با ارائه مستندات، مدعی شد که حدود ۴۰ روز پیش، شاکی  چندین عکس خصوصی از خود برای من ارسال کرده و اخیرا با همدستی دو نفر از دوستان خود با درخواست ۵۰ میلیون پول نقد سعی بر اخاذی از من را داشته و تهدید کرده که اگر پول در خواستی را پرداخت نکنم دوستان خود را شاهد خواهد گرفت و از من با عنوان تهدید به انتشار عکس‌های خصوصی شکایت خواهد کرد.

رییس پلیس فتا استان یزد گفت: در ابتدا خانمی که به عنوان شاکی در پلیس فتا حاضر شده بود ادعاها و مستندات مرد جوان را رد کرد ولی پس از بررسی مستندات ارائه شده طرفین با دستور قضایی، با وجود پاک کردن اکانت تلگرام توسط خانم پس از ارسال عکس‌های خصوصی با بررسی‌های صورت گرفته و اقدامات فنی ادعاهای مرد جوان ثابت شد و جای شاکی و متهم عوض شد، با شواهد و مستندات بدست آمده خانمی که به عنوان شاکی وارد پلیس فتا شده بود، با اعتراف به جرم خود به عنوان متهم پس از تکمیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد .

سرهنگ ابوطالبی با بیان این که بارگذاری اطلاعات و تصاویر شخصی در فضای مجازی زمینه‌ای برای سوء استفاده افراد سودجو فراهم می‌آورد، ادامه داد: شهروندان باید توجه داشته باشند که افراد سودجو در فضای مجازی همواره در کمین نشسته‌اند، پس جهت در امان ماندن از دام اینگونه افراد از بارگذاری اطلاعات و تصاویر شخصی در فضای مجازی خودداری کنید.

وی با توجه به پرونده مذکور خطاب به شهروندان ادامه داد: کاربران شبکه‌های اجتماعی باید بدانند که در فضای مجازی حریم خصوصی وجود نداشته و افراد سودجوی نیز به راحتی با آبرو و حتی زندگی مردم بازی می‌کنند و برای بدست آوردن حداقل پول یا برای سرگرمی، دست به هر اقدام غیر اخلاقی می‌زنند و در این بین افراد ساده لوح قبل از مراجعه به مراجع قضایی و پلیس سعی بر ارتباط با متهم و حل موضوع از طریق دادن باج دارند، در حالی که این امر علاوه بر حل نشدن موضوع، باعث اختلال در روند کشف موضوع و جری شدن متهم می‌شود.

وی ادامه داد: شهروندان در صورت مواجهه با هر گونه موارد خلاف قانون می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا www.cyberpolice.ir موضوع را به این پلیس اطلاع دهند.

کلمات کلیدی:
دیدگاه ها
  • سارا
    09 دی 1397
    ممنون خبرهایی که میفرستید عالی هستند

    پاسخ

پاسخ به :
= 5-4
ارسال نظر