زمان مطالعه: 3 دقیقه

پسر 18 ساله حساب 200 نفر را هک کرد

هکری 18 ساله که در قالب آگهی فروش«ایکس‌باکس» با شیوه‌های خاص حساب‌های متقاضیان را هک می‌کرد از سوی پلیس دستگیر شد.
09 دی 1397
شناسه : 11446
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/11446
15424+
بالا
هکری 18 ساله که در قالب آگهی فروش«ایکس‌باکس» با شیوه‌های خاص حساب‌های متقاضیان را هک می‌کرد از سوی پلیس دستگیر شد.

سردار عباسعلی محمدیان فرمانده نیروی انتظامی البرز درباره جزئیات این پرونده گفت: به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر برداشت مبلغ سه میلیون تومان ازحساب یک شهروند ساوجبلاغی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت. با پیگیری‌های پلیس و کسب دستور قضایی حساب‌های اشخاصی که پول شاکی به حساب آنها واریز شده بود، مسدود شد.

وی افزود: در تحقیقات بیشتر مشخص شد که شخصی ناشناس در قالب آگهی فروش«ایکس‌باکس» در یک برنامه با شیوه‌های خاص حساب‌های متقاضیان را هک می‌کرد.

محمدیان ادامه داد: با بررسی اطلاعاتی پلیس فتا محل اقامت این فرد در تهران شناسایی شد، وی ابتدا منکر داشتن سیم‌کارت و هرگونه برداشت پول از متقاضیان شد. سرانجام این فرد اعتراف کرد که دوستانش خریدها را انجام داده و وی فقط مسئولیت تحویل به مشتریان درخیابان را برعهده داشته است.

وی گفت: با حکم نیابت قضایی منزل این فرد مورد بازرسی قرارگرفت که تعداد قابل توجهی تجهیزات رایانه‌ای، مخابراتی، تلفن همراه و وسایل دیگر کشف شد. در بررسی اولیه ازسیستم رایانه‌ای متهم چندین برنامه هک کشف شد. این فرد در نهایت به هک کردن حساب‌های مشتریان و ساخت یک درگاه جعلی برای فریب طعمه‌ها و دسترسی به حساب‌های دیگر اعتراف کرد.

رئیس پلیس البرز گفت: پرونده این هکر تاکنون 200 شاکی از استان های تهران و البرز داشته که بیش از 400 میلیون تومان از حساب آنها برداشت شده است. متهم دستگیر شده در اختیارمراجع قضایی قرار گرفت.

 

کلمات کلیدی:
ارسال نظر