زمان مطالعه: 3 دقیقه

نجات معجزه آسای کودک ناشنوا پس از سقوط از پشت بام / این کودک در درز بین دو دیوار گرفتار شده بود + تصاویر

پسر 6 ساله ناشنوا از پشت بام ساختمانی 5 طبقه سقوط کرده و در بین درز دیوار دو ساختمان گرفتار شده و با مرگ دست و پنجه نرم می کرد اما آتش نشانان با حضور به موقع وی را از مرگ نجات دادند.
03 آذر 1397
شناسه : 1138
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/1138
19250+
بالا
پسر 6 ساله ناشنوا از پشت بام ساختمانی 5 طبقه سقوط کرده و در بین درز دیوار دو ساختمان گرفتار شده و با مرگ دست و پنجه نرم می کرد اما آتش نشانان با حضور به موقع وی را از مرگ نجات دادند.

ساعت 11:20 دقیقه جمعه شب به دنبال مفقود شدن کودک 6 ساله ای در مراسم عروسی و ابراز نگرانی خانواده این کودک و تماس آنان با سامانه 125، بلافاصله ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران، آتش نشانان ایستگاه 104 را به همراه گروه نجات 7 مستقر در ایستگاه 59 به محل حادثه در تهرانسر، بلوار لاله، خیابان نفت شمالی اعزام کرد.

اکبر اصالتی، افسر آماده منطقه چهار عملیات آتش نشانی تهران در این باره گفت: در محل حادثه یک ساختمان پنج طبقه با کاربری تالار عروسی دیده می شد که والدین یک پسر بچه 6 ساله ناشنوا با ابراز نگرانی از عدم یافتن کودک خود در پایان مراسم، از آتش نشانان درخواست کمک داشتند.

وی ادامه داد: آتش نشانان بلافاصله به بررسی دقیق ساختمان و محیط پیرامون این محل پرداختند و با استفاده از تجربیات خود و با مرور تصاویر دوربین های مدار بسته ی تالار موفق شدند که محل نهایی و خروج کودک را در پشت بام شناسایی کنند. آنها پس از شناسایی نهایی محل مفقود شدن کودک، به بررسی درز انقطاع بین تالار و ساختمان مجاور پرداختند و معلوم شد کودک از طبقه پنجم به طبقه همکف ساختمان سقوط کرده و امکان خروج ندارد.

وی با اشاره به وضعیت شنوایی و عدم تکلم کودک که کار را برای آتش نشانان دشوار می کرد افزود: نیروهای عملیات با رعایت نکات ایمنی در یک عملیات حساس و دقیق به شکافتن قسمتهایی از منزل مسکونی در طبقه همکف پرداختند و خوشبختانه به کودک دسترسی پیدا کردند و وی را که دچار آسیب از ناحیه سر و دست ها شده بود زنده و هوشیار به آغوش خانواده نگران، بازگرداندند.

 

ارسال نظر