زمان مطالعه: 3 دقیقه

نجات چاهکن از اعماق 25 متری چاه

ماموران آتش نشانی پس از دو ساعت تلاش موفق شدند چاهکن جوانی را که در اعماق 25 متری چاه در شهرک صنعتی خاوران گرفتار شده بود، نجات دهند.
26 آذر 1397
شناسه : 11288
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/11288
35697+
بالا
ماموران آتش نشانی پس از دو ساعت تلاش موفق شدند چاهکن جوانی را که در اعماق 25 متری چاه در شهرک صنعتی خاوران گرفتار شده بود، نجات دهند.

ساعت ۱۴:۱۵ ظهر روز یکشنبه پس از اطلاع رسانی کسبه ی شهرک صنعتی خاوران با سامانه ی ۱۲۵ مبنی بر گرفتار شدن گارگر چاهکن در اعماق چاه، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران، زنگ ایستگاه ۶۳ را به صدا درآورد و آتش نشانان را به همراه تیم نجات ۱۵ روانه ی شهرک صنعتی خاوران، سایت چوب فروشان خیابان راش کرد.

محمدرضا خضری پور افسر آماده ی منطقه ی ۸ عملیات در این باره گفت: پس از رسیدن به محل حادثه مشاهده شد که یک مقنی ۳۰ ساله تبعه ی افغان که برای کار وارد چاهی به عمق حدود ۲۵ متر وارد شده بود به دلیل گاز دار بودن میله چاه و بهم خوردن تعادل، قبل از رسیدن به کف چاه سقوط کرده و در وضعیت بدی قرار گرفته بود. آتش نشانان بی درنگ قبل از برپا کردن تجهیزات مربوط به حادثه ی چاه یک دستگاه ترولی (دستگاه تنفسی مخصوص چاه) را آماده بکار کردند و برای تنفس مصدوم به داخل چاه فرستادند.

خضری پور با اشاره به وضعیت نامناسب چاهکن در چاه ادامه داد: وجود چند شاخه میلگرد در انتهای چاه، عملیات آتش نشانان را با مشکل مواجه کرده بود که آتش نشانان در چند ساعت عملیات نفسگیر موفق به فیکس کردن وی و انتقال آن به سطح زمین شدند. آتش نشانان مصدوم را به عوامل اورژانس حاضر در محل برای انتقال به مراکز درمانی تحویل دادند و پس از جمع آوری تجهیزات به عملیات خود پایان دادند.

کلمات کلیدی:
ارسال نظر