زمان مطالعه: 3 دقیقه

کلید حادثه تروریستی چابهار در آزمایش دی‌ان‌ای / نمونه گرفته شده از تروریست به تهران فرستاده شد

تیم‌های ویژه امنیتی به‌دنبال دستگیری عوامل مرتبط با حادثه تروریستی چابهار هستند و در این میان، نمونه به‌دست آمده از عامل انتحاری برای انجام آزمایش دی‌ان‌ای و مشخص شدن هویت او به تهران فرستاده شده است.
18 آذر 1397
شناسه : 11238
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/11238
15046+
بالا
تیم‌های ویژه امنیتی به‌دنبال دستگیری عوامل مرتبط با حادثه تروریستی چابهار هستند و در این میان، نمونه به‌دست آمده از عامل انتحاری برای انجام آزمایش دی‌ان‌ای و مشخص شدن هویت او به تهران فرستاده شده است.

دقایقی پس از حادثه تروریستی چابهار که در جریان آن یک عامل انتحاری خودروی وانت نیسانش را که حامل بیش از 500کیلوگرم تی‌ان‌تی بود مقابل مقر فرماندهی انتظامی چابهار منفجر کرد و باعث شهادت 2نفر از مأموران شد، تحقیقات گسترده‌ای برای شناسایی عاملان این حادثه آغاز شد. یکی از مدارکی که می‌توانست ابعاد بیشتری از این جنایت را برملا کند، بررسی لاشه خودروی عامل انتحاری و بقایای جسد او بود.

سردار محمد قنبری، فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در این‌باره می‌گوید: «ساعتی پس از این حادثه تیم ویژه‌ای متشکل از زبده‌ترین مأموران امنیتی برای پیگیری این موضوع تشکیل شد. یکی از شواهد به‌دست آمده در محل حادثه بقایای جسد مرد تروریست بود. با اینکه چیزی از آن باقی نمانده بود اما از بقایا نمونه‌برداری شده و برای انجام آزمایش دی‌ان‌ای و روشن شدن هویت عامل انتحاری به تهران فرستاده شد.» وی ادامه می‌دهد: «امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن جواب آزمایش‌ها معلوم شود؛ چراکه با روشن شدن هویت عامل انتحاری، اطلاعات بیشتری از پشت پرده این عملیات تروریستی به‌دست خواهد آمد.» یکی دیگر از مدارک به‌دست آمده در محل انفجار، بقایای خودروی عامل انتحاری است. سردار قنبری در این‌باره می‌گوید: «خودروی تروریست که یک وانت نیسان بود هم به‌طور کامل متلاشی شده بود، اما با جمع‌آوری قطعات آن اطلاعات مفیدی به‌دست آمد. همچنین در کوتاه‌ترین زمان ممکن مسیرهای تردد این خودرو در کل کشور به‌دست آمد تا افرادی که با عامل انتحاری در ارتباط بودند شناسایی شوند.»

سردار قنبری همچنین از دستگیری 4نفر از عوامل مرتبط با عامل انتحاری خبر داد. این مقام ارشد انتظامی می‌گوید: «تا عصر شنبه 4نفر در ارتباط با حادثه تروریستی چابهار دستگیر شده‌اند و تلاش‌ها برای دستگیری سایر عوامل مرتبط با این حادثه به‌صورت شبانه‌روزی ادامه دارد و امیدواریم به‌زودی افرادی که از این جنایت پشتیبانی کرده و همکاری اطلاعاتی و لجستیکی با عامل انتحاری داشته‌اند شناسایی شوند.» 

ارسال نظر