زمان مطالعه: 6 دقیقه

عملیات پلیس به فعالیت باندی مخوف پایان داد

اعتراف سارقان قمه به دست به 100 فقره زورگیری

اعضای باند تبهکاری با پرسه زدن در کوچه های خلوت با تهدید قمه گوشی موبایل شهروندان را زورگیری می کردند. هرچند آنها توانستند اموال 100 نفر را با این شیوه سرقت کنند اما در نهایت دستگیر شدند.
26 آبان 1397
شناسه : 1094
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/1094
18316+
بالا
متهمان تاکنون به زورگیری از 100 شهروند اعتراف کرده اند.
اعضای باند تبهکاری با پرسه زدن در کوچه های خلوت با تهدید قمه گوشی موبایل شهروندان را زورگیری می کردند. هرچند آنها توانستند اموال 100 نفر را با این شیوه سرقت کنند اما در نهایت دستگیر شدند.

چندی قبل مردی به کلانتری 190 مجیدیه رفت و مدعی شد طعمه زورگیری چند جوان قمه به دست شده است. او گفت: به صورت پیاده در حال تردد در خیابان رسالت - خیابان کرمان جنوبی بودم که دو نفر سوار بر موتورسیکلت به سمت حمله ور شدند ؛ یکی از آنها مرا با قمه مجروح و ضمن سرقت گوشی موبایلم سریعا متواری شدند که در این حین پلاک موتور آنها در محل جای ماند .

کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی با شناسایی آخرین مالک موتورسیکلت به تحقیق از این شخص پرداختند ؛ مالک موتورسیکلت در اظهاراتش به کارآگاهان عنوان کرد که دارای مغازه موتورسیکلت فروشی است و موتورسیکلت را به صورت قولنامه ای به یک خانم جوان فروخته است .

با شناسایی خریدار موتورسیکلت به نام لیلا ، کارآگاهان به محل سکونت این خانم جوان در شرق تهران مراجعه و به تحقیق از وی پرداختند ؛ این خانم جوان به نام لیلا ( 20 ساله ) در اظهارات اولیه منکر هرگونه خرید موتورسیکلت شد اما در ادامه ی تحقیقات و با ارائه مستندات از سوی کارآگاهان و نهایتا مواجه حضوری با فروشنده موتورسیکلت اعتراف کرد که موتورسیکلت خریداری شده در اختیار پسر جوانی به نام رحمان ( 22 ساله ) است که از حدوده چند ماه پیش با او آشنا شده است .

لیلا در اعترافاتش به کارآگاهان گفت : از حدود چند ماه پیش و از طریق شبکه مجازی اینستاگرام با رحمان آشنا شدم ؛ ابتدا تماس ما از طریق فضای مجازی بود اما پس از مدت کوتاهی و به پیشنهاد و اصرار رحمان با یکدیگر ملاقات کرده و از آنزمان به بعد آشنایی و دوستی مان بیشتر و بیشتر شد تا اینکه یک روز رحمان با پرداخت مقداری پول از من خواست تا برایش یک موتورسیکلت بخرم و من نیز بخاطر علاقه ای که به رحمان پیدا کردم ، موتور را خریداری کرده و در اختیار او قرار دادم اما اطلاعی از انجام سرقت توسط رحمان ندارم .

با شناسایی محل سکونت رحمان در منطقه حکیمیه تهران ، کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی اقدام به دستگیری او کردند ؛ رحمان در اظهاراتش مدعی شد که در روز 5 مهرماه (روز سرقت) پلاک موتورسیکلتش مفقود شده اما در ادامه گفت شب سرقت  موتور سیکلتش را برای انجام سرقت در اختیار سه نفر از دوستانش به نام های سینا ، صالح و مراد قرار داده است .

با شناسایی محل سکونت سینا در محله دولت آباد ، کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی برای دستگیری وی اقدام کرده اما او با اطلاع از حضور کاراگاهان اقدام به فرار از طبقه پنجم ساختمان کرد امادر نهایت دستگیر شد. در ادامه با شناسایی مخفیگاه دو متهم دیگر پرونده و در یک عملیات ضربتی آنها نیز دستگیر شدند.

سرهنگ مرتضی نثاری، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت : ر تحقیقات صورت گرفته ، متهمان پرونده  ضمن اعتراف صریح به سرقت از شاکی پرونده ، به بیش از 100 فقره سرقت دیگر با همین شیوه و شگرد اعتراف کردند که تاکنون تعدادی از شکات شناسایی شده اند. به گفته وی متهمان در بازداشت به سر می برند و تحقیقات در این باره ادامه دارد.

 

ارسال نظر