زمان مطالعه: 5 دقیقه

کشف جعبه سیاه هواپیمای حادثه دیده اندونزی

تلاش گروهای جستجوگر برای یافتن بقایای هواپیمای ساقط شده اندونزی به کشف جعبه سیاه هواپیما و مقداری از وسایل شخصی 189 سرنشین هواپیما منجر شد.
26 شهریور 1397
شناسه : 1035
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/1035
37923+
بالا
با وجود کشف جعبه سیاه عملیات برای یافتن دومین جعبه سیاه هواپیما که مکالمات کابین خلبان را ضبط کرده ادامه دارد.
تلاش گروهای جستجوگر برای یافتن بقایای هواپیمای ساقط شده اندونزی به کشف جعبه سیاه هواپیما و مقداری از وسایل شخصی 189 سرنشین هواپیما منجر شد.

این هواپیمای بوئینگ 737 متعلق به شرکت هواپیمایی لاین ایر اندونزی که 189 سرنشین داشت ساعت 6:20 دوشنبه به وقت محلی فرودگاه بین‌المللی سوکارنو هاتا در نزدیکی جاکارتا را به قصد جزایر بانگکا ــ بلیتونگ در غرب این کشور ترک کرد اما 13 دقیقه بعد در دریا سقوط کرد.

به دنبال این حادثه تلاش های گروههای امداد و نجات برای یافتن هواپیما و اطلاعا از سرنوشت سرنشینانش آغاز شد اما خیلی زود معلوم شد که همه سرنشینان هواپیما جان خود را از دست داده اند. با این وجود غواصان نیروی دریایی تلاش های گسترده ای را برای یافتن اجسار قربانیان و جعبه سیاه هواپیما آغاز کردند. با گذشت 3 روز از این حادثه تیم های جستجوگر روز پنج‌شنبه توانستند جعبه سیاه هواپیما را کشف و به کشتی خود منتقل کنند. تلویزیون اندونزی گزارش کرد که کمیته امنیت حمل و نقل این کشور داده‌های جعبه سیاه را در جاکارتا مورد بررسی قرار می‌دهند، اقدامی که گفته شده است دو هفته به طول خواهد انجامید. با وجود کشف جعبه سیاه عملیات برای یافتن دومین جعبه سیاه هواپیما که مکالمات کابین خلبان را ضبط کرده ادامه دارد. طوفانی بودن دریا و وجود خطوط لوله انتقال انرژی در منطقه کار جستجو را دشوار کرده است. فرمانده غواصان نیروی دریایی که در این جستجو شرکت دارد گفته است که غواصان اجساد زیادی پیدا کرده‌اند اما تا کنون تنها یک جسد شناسایی شده است. تیم جستجو همچنین توانسته‌ مقدار زیادی از وسایل و لباسهای مسافران این هواپیما را پیدا کند.

هنوز علت سقوط هواپیما مشخص نشده است اما پیش از این گفته شده بود که این هواپیما در پرواز قبلی خود دچار نقص فنی شده است. حالا پیدا شدن نخستین جعبه سیاه این هواپیما می تواند تسکینی برای خانواده‌های قربانیان حادثه باشد که خواستار مشخص شدن علت سقوط هواپیما هستند.

کلمات کلیدی:
ارسال نظر