زمان مطالعه: 6 دقیقه

زنان جوان طعمه سرقت از طلافروشی بودند

مرد شیاد با زنان و دختران جوان طرح دوستی می ریخت و به بهانه خرید جواهرات همراه شان به طلافروشی می رفت اما در یک لحظه با سرقت زیورآلات از آنجا فرار می کرد.
26 شهریور 1397
شناسه : 1033
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/1033
38391+
بالا
صاحبان طلافروشی ها فکر می کردند که ما زن و شوهر هستیم و بعد از اینکه چند سرویس طلا را می دیدیم من یک سرویس را بر می داشتم و بیرون می رفتم.
مرد شیاد با زنان و دختران جوان طرح دوستی می ریخت و به بهانه خرید جواهرات همراه شان به طلافروشی می رفت اما در یک لحظه با سرقت زیورآلات از آنجا فرار می کرد.

رسیدگی به این پرونده از چندی قبل با شکایت یکی از طلافروشان شهرری آغاز شد. این مرد که برای ثبت شکایتش به کلانتری 131 رفته بود درباره سرقت از مغازه اش به ماموران گفت: یک زن و مرد جوان که گمان می کردم زن و شوهر هستند به بهانه خرید طلا وارد مغازه ام شدند و تعدادی سرویس طلا انتخاب کردند اما چند لحظه بعد مرد جوان یکی از سرویس های طلا را که حدود 27 میلیون تومان ارزش دارد از روی پیش خوان مغازه برداشت و خارج شد. من فکر می کردم زن جوان همسرش است اما هرچه صبر کردم مرد جوان برنگشت و در ادامه معلوم شد او سرویس طلا را سرقت کرده است و آنها هیچ نسبتی با یکدیگر نداشتند.  

با آغاز تحقیقات در این باره معلوم شد که زن جوان در خیابان با سارق آشنا شده بود و او هیچ اطلاعی از مخفیگاه متهم ندارد. ماموران پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در جریان تحقیقات خود پی بردند که سارق مردی 42 ساله به نام علیرضا است که پیش از این چهار مرتبه به اتهام سرقت به همین شیوه دستگیر زندانی شده است و آخرین بار حدود 2 ماه پیش از زندان آزاد شده است. با این وجود معلوم نبود که او پس از سرقت از طلافروشی کجا مخفی شده است. در این شرایط تجسس های افسران آگاهی ادامه یافت تا اینکه آنها به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می داد متهم در خانه یکی از بستگانش در محدوده تهرانپارس پنهان شده است. به این ترتیب او دستگیر شد.

اعتراف به سرقت های سریالی

وقتی متهم تحت بازجویی قرار گرفت معلوم شد او در چندین فقره سرقت از طلافروشی دست دارد. او در اعترافاتش گفت که با خودروی سواری اش در مناطق مختلف شهر پرسه می زد و با سوار کردن زنان و دختران جوان با آنها طرح دوستی ریخته و خودش را طلافروش معرفی می کرد. وی گفت: زنان و دخترانی که با آنها طرح دوستی می ریختم اغلب مشکلات مالی داشتند و من با این ادعا که می توانم مشکلات مالی شان را برطرف کنم آنها را با خودم به طلافروشی های سطح شهر می بردم. صاحبان طلافروشی ها فکر می کردند که ما زن و شوهر هستیم و بعد از اینکه چند سرویس طلا را می دیدیم من یک سرویس را بر می داشتم و بیرون می رفتم. آنها هم خیال شان راحت بود که همسرم هنوز در طلافروشی استاما من دیگر به آنجا بر نمی گشتم. متهم در اعترافاتش گفت که طلاهای مسروقه را به یک مغازه طلافروشی در محدوده سرآسیاب می فروخت.

سرهنگ کرم یوسفوند، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ جزئیات بیشتری از سرقت های این متهم را بازگو کرد و گفت: به دنبال اعترافات متهم، مالخر وی نیز دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی 500 گرم انواع طلاهای مسروقه کشف شد. به گفته وی متهم در ماههای گذشته در مناطق مختلف شهر تهران از جمله باغ فیض، شهرری، افسریه و شهر کرج دست به چنین سرقت هایی زده است. به همین دلیل از مالباختگانی که به این شیوه از آنها سرقت شده دعوت می شود برای شناسایی متهم و ثبت شکایت شان به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.

ارسال نظر