زمان مطالعه: 10 دقیقه

پایان خوش 69 روز بی خبری از پرنیان کوچولو

پرنیان، دختر دو سال و نیمه کرجی که در شنبه بازار خرمدشت کرج به طرز عجیبی ناپدید شده بود پس از 69 روز دلواپسی پدر و مادرش با تلاش های پلیس پیدا شد. تحقیقات پلیس نشان می دهد زنی جوان پرنیان را ربوده و به زن و شوهری ثروتمند که صاحب فرزند نمی شدند فروخته بود.
26 شهریور 1397
شناسه : 1028
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/1028
24033+
بالا
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ
پرنیان، دختر دو سال و نیمه کرجی که در شنبه بازار خرمدشت کرج به طرز عجیبی ناپدید شده بود پس از 69 روز دلواپسی پدر و مادرش با تلاش های پلیس پیدا شد. تحقیقات پلیس نشان می دهد زنی جوان پرنیان را ربوده و به زن و شوهری ثروتمند که صاحب فرزند نمی شدند فروخته بود.

عصر شنبه 27 مرداد ماه امسال شروع یک دلواپسی بزرگ برای پدر و مادر پرنیان بود. آن روز مادر پرنیان او را همراه با پسرهای دوقلواش و خاله شان به شنبه بازار خرمدشت کرج برده بود. او می خواست برای دوقلوها لباس بخرد اما در میان شلوغی بازار از دختر دو و نیم ساله اش غافل شد و او را گم کرد. این زن در این باره می گوید:« آن روز می‌خواستم برای پسرهایم لباس بخرم. دست پرنیا و یکی از پسرهایم در دست من بود و پسر دیگرم را به دست خواهرم سپرده بودم. بعد از چند دقیقه شلواری برای پسرم انتخاب کردم و لحظه‌ای دست پرنیا را رها کردم تا لباس پسرم را تنش کنم. آن موقع پرنیا هنوز کنارم بود اما چند لحظه بعد وقتی سرم را برگرداندم او گم شده بود.» مادر پرنیان فکر می کرد دخترش در همان نزدیکی ها است و زود پیدایش می کند اما جدایی بین مادر و دختر طولانی شد. او می گوید:« همه بازار را زیر و رو کردیم اما نتوانستیم پرنیان را پیدا کنیم. چند نفر گفتند که یک مرد افغان او را با خود برده است اما هرچه جستجو کردیم نتوانستیم جگرگوشه ام را پیدا کنیم.»

تلاش بی فایده دعانویسان

وقتی مادر پرنیان نتوانست دخترش را در شنبه بازار پیدا کند از پلیس کمک خواست و از همان شب تحقیقات گسترده ای برای یافتن دختربچه مفقود شده آغار شد. هیچ کس پرنیان را ندیده بود و معلوم نبود چه بلایی بر سرش آمده است. چند نفر هم که مدعی بودند او را دیده اند نشانی درستی از او نداشتند. این در حالی بود که در شنبه بازار هیچ دوربین مداربسته ای هم وجود نداشت و افرادی که در آنجا کاسبی می کردند هم فروشندگان دوره گرد بودند و این موضوع یافتن دختربچه را دشوار می کرد. با این حال تحقیقات همچنان ادامه داشت.

از سوی دیگر عکس پرنیان کوچولو در شبکه های اجتماعی منتشر شد و خانواده او و گروههای حامی حقوق کودکان از سوی دیگر از مردم خواستند برای پیدا شدن دختر بچه مفقود شده تلاش کنند. طول نکشید که همه از ماجرای پرنیان با خبر شدند.

علی شیروانی، پدر پرنیان در این باره به همشهری می گوید:« وقتی مدتی گذشت و نتوانستیم پرنیان را پیدا کنیم به ناچار دست به دامن چند دعانویس شدیم. این دعانویس ها را همسایه ها و نزدیکان مان معرفی می کردند. برای دیدن آنها به شهرهای زیادی رفتم. بوشهر،بندرعباس، شیراز، همدان و حتی بانه. بعضی از آنها از من پول می گرفتند و برخی دیگر می گفتند برای رضای خدا کار می کنند. هر کدام یک نشانی از دخترم می دادند. هرکجایی که آنها گفتند رفتیم اما بی فایده بود و نتوانستیم پرنیان را پیدا کنیم.»

 روزهای سخت بدون پرنیان

«پرنیان دختر شیرین زبانی است و دوری او من را پیر کرد.» اینها را پدر پرنیان می گوید و ادامه می دهد:«‌ من 42 سال دارم اما در همین مدتی که دخترم نبود همه موهایم سفید شد. در بی خبری، کارمان شده بود غصه خوردن و هیچ کاری از دست مان بر نمی آمد. همسرم هم شرایط بدی داشت و شبها تا صبح گریه می کرد. حتی دوپسر دوقلوی مان هم با اینکه سن کمی داشتند اما برای خواهرشان بی تابی می کردند.»

در این مدت افراد زیادی با پدر پرنیان تماس گرفتند و ادعا کردند از دخترش خبر دارند اما حرفهای هیچ یک از آنها صحت نداشت. اما فردی که چند روز قبل با او تماس گرفت با بقیه فرق داشت. پدر پرینیان می گوید:« با اینکه می دانستیم بیشتر افرادی که تماس می گیرند دنبال منافع خودشان هستند اما چند روز وقتی قبل یک نفر تماس گرفت و گفت می داند دخترم کجا است حس کردم او با بقیه فرق می کند. او گفت در همایگی شان زن و شوهر جوانی زندگی می کنند که مدتی است پرنیان در خانه آنها است.»

در خانه زن و شوهر جوان

سرنخی که فرد ناشناس در اختیار پدر پرنیان داده بود او را یک قدم به یافتن دخترش نزدیک تر کرد. او این اطلاعات را در اختیار ماموران پلیس آگاهی قرار داد و با دنبال کردن همین سرنخ عصر روز یکشنبه پس از 69 روز بی خبری از پرنیان ماموران او را در خانه همان زن و شوهر جوان پیدا کردند. پدرش در این باره می گوید:« آن طور که فهمیدیم در شنبه بازار زن جوانی دخترم را دزدیده و به زن و شوهری که صاحب فرزند نمی شدند فروخته بود. این زوج در نزدیکی همان شنبه بازار زندگی می کنند و در تمام این مدت که ما همه جا را برای پیدا کردن دخترم زیر پا گذاشتیم او در نزدیکی ما زندگی می کرد.» وی ادامه می دهد:« این زن و شوهر کمتر از 30 سال دارند و گفتند که بچه را خریده اند. آنها در این مدت خیلی به دخترم محبت کرده بودند. طوری که او به آنها و وسایل بازی که در اختیارش گذاشته بودند عادت کرده بود. یکی از تلخ ترین لحظه هایی که در این مدت دیدم صحنه ای بود که من و همسرم رفته بودیم تا پرنیان را تحویل بگیریم. دخترم با اینکه مادرش را شناخت اما من را که موهایم سفید شده بود نمی شناخت و بالاخره از روی ماشینم من را شناخت و همراهم آمد.»

با پیدا شدن پرنیال حالا زن کودک ربا و زن و شوهر جوان در بازداشت به سر می برند. این را بهروزی، وکیل خانواده پرنیان می گوید. او ادامه می دهد:« در این مدت ماموران پلیس آگاهی تلاش زیادی برای پیدا کردن پرنیان انجام دادند تا اینکه سرانجام تلاش ها به نتیجه رسید.» وی ادامه می دهد:« هم اکنون 3 متهم در بازداشت بسر می برند و قرار است تحقیقات از آنها از هفته آینده آغاز شود.»

تغییر چهره پرنیان

در همین حال سردار محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز نیز با بیان اینکه آدم ربایان برای شناسایی نشدن پرنیان چهره او را تغییر داده و موهایش را رنگ کرده بودند گفت:« پلیس در این مدت به صورت شبانه‌روزی پیگیر پرونده بود و با تشکیل جلسات تخصصی و ویژه با حضور کارآگاهان خبره پلیس آگاهی استان، سرنخ‌هایی از چند مظنون پرونده شناسایی کرده و با توجه به این که از سراسر کشور تماس هایی با پلیس مبنی بر این که کودک 3 ساله را شناسایی کرده‌اند گرفته می‌شد، بلافاصله ماموران با دریافت نیابت قضائی به آدرس های مورد نظر اعزام و پس از دستگیری چندین نفر مظنون از وی رفع اتهام شده و آزاد می شدند.» وی ادامه داد:« با توجه به حساسیت موضوع و بازتاب گسترده این خبر در رسانه‌ها، تحقیقات همچنان با تلاش بیشتری ادامه داشت تا این که از طریق اقدامات فنی و گسترده به یک زوج جوان که اخیرا با یک کودک 3 ساله مشاهده شده است مشکوک شدند. منزل این زوج جوان در جاده قزلحصار کرج به صورت نامحسوس تحت مراقبت و کنترل قرار گرفت و ماموران پس از اطمینان از صحت موضوع با هماهنگی قضائی وارد منزل نامبردگان شده و در بازرسی از آن جا دختر مورد نظر را که برای عدم شناسایی، ظاهر وی را تغییر داده بودند و در یکی از اتاق های منزل پنهان کرده بودند، شناسایی و در صحت و سلامت کامل به آغوش خانواده بازگشت.»

ارسال نظر