زمان مطالعه: 6 دقیقه

فرار مسلحانه یک زندانی از تیمارستان

همدستان مرد زندانی اسلحه را در جعبه شیرینی جاسازی کرده بودند

مرد زندانی که خود را به دیوانگی زده بود،پس از بستری‌شدن در تیمارستان، نقشه فرار مسلحانه را عملی کرد.
26 شهریور 1397
شناسه : 1026
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/1026
21829+
بالا
برای این فرد در مرکز استان قم پرونده محاربه و قضایی تشکیل شده و همسر وی نیز تحت تعقیب قرار گرفته است.
مرد زندانی که خود را به دیوانگی زده بود،پس از بستری‌شدن در تیمارستان، نقشه فرار مسلحانه را عملی کرد.

 

مدتی قبل مجرمی که در زندانی در قم  به‌سر می‌برد، وانمود کرد دچار مشکل اعصاب و روان شده و به این ترتیب به بیمارستان منتقل شد تا وضعیت روحی‌اش بررسی شود. بستری‌شدن در مرکز روانی، نظریه‌ای بود که روانپزشک بیمارستان برای درمان این مرد ارائه کرد و قرار شد وی تا بهبودی وضعیت روحی‌‌اش در آنجا بستری شود. مرد زندانی به بیمارستان روانی منتقل و بستری شد و این شروع نقشه‌ای بود که وی برای فرار در سر داشت.

 شلیک برای فرار

چند روز پیش بود که همسر مرد زندانی به همراه چند نفر دیگر برای عیادت از وی راهی تیمارستان شدند. زن جوان یک جعبه شیرینی در دست داشت که به طرز ماهرانه‌ای یک قبضه کلت کمری در داخل آن جاسازی شده بود. ملاقات‌کنندگان سراغ مرد زندانی رفتند و جعبه شیرینی را کنار وی قرار دادند. مرد زندانی نیز با گرفتن اسلحه، نقشه فرار را عملی کرد و پس از شلیک گلوله و مجروح کردن 3نفر موفق شد به همراه همدستانش از تیمارستان فرار کند.

دستگیری در کمتر از 8‌ساعت

زندانی فراری و همدستانش نقشه کشیده بودند که پس از فرار از تیمارستان، راهی مرز شده و از کشور خارج شوند. آنها سوار بر خودرو در مسیری که از قبل تعیین کرده بودند، در حرکت بودند و این در حالی بود که پس از گزارش این ماجرا به پلیس، تیم‌های عملیاتی برای دستگیری آنها وارد عمل شدند. مأموران پلیس با بررسی‌های اطلاعاتی و تخصصی موفق شدند خودروی متهمان تحت تعقیب و مسیر فرار آنها را شناسایی کنند و وقتی فهمیدند که آنها پس از خروج از استان قم، وارد استان مرکزی شده‌اند، 2تیم عملیاتی از پلیس قم و اراک برای دستگیری آنها وارد عمل شدند. تحقیقات مأموران در کمتر از 8ساعت نتیجه داد و آنها موفق شدند متهمان را در استان مرکزی غافلگیر و در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند.

در همین حال معاون دادستان قم جزئیات دیگری از این ماجرا فاش کرد و به ایسنا گفت: این حادثه در مرکز نگهداری بیماران روانی صورت گرفته و فردی که قصد متواری‌کردن وی را داشته‌، محکوم به سرقت‌های مقرون‌به‌‌آزار بوده که به تشخیص روانپزشک بیمارستانی که از سوی زندان در آنجا بستری شده، به این مرکز روان‌درمانی منتقل شده بود.

علی اصغر سلطانی افزود: اسلحه توسط یکی از همدستان متهم وارد مرکز درمانی شده و این فرد سلاح را صرفا برای تهدید و فرار‌کردن به همراه داشته و قصد تیراندازی به سمت کسی را نداشته است و چون قصد متواری‌شدن داشته، به سمت هر کسی که سر راه او قرار گرفته‌ است، شلیک کرده که اگر مانع فرار وی نمی‌شدند، شلیک نمی‌کرد.

معاون دادستان قم اظهار کرد: متهم به سمت سربازانی که مانع فرار وی شده‌اند، شلیک کرده و سربازانی که مورد اصابت قرار گرفتند، مراقبان وی بودند که آسیب جزئی دیده‌اند و حالشان نیز خوب است.

سلطانی گفت: برای این فرد در مرکز استان قم پرونده محاربه و قضایی تشکیل شده و همسر وی نیز تحت تعقیب قرار گرفته است. به گفته وی، فرمانده یگان حفاظت زندان نیز به‌دلیل قصوری که مرتکب شده، با دستور قضایی در بازداشت است. از سوی دیگر این فرد زندانی بوده و جزو اراذل و اوباش نبوده است.

کلمات کلیدی:
ارسال نظر