زمان مطالعه: 5 دقیقه

نجات معجزه آسای 4 زائر از سیلاب

4 زائر که سوار بر یک خودروی سواری قصد داشتند از بیراهه خود را به مرز مهران برسانند در سیلاب گرفتار شدند و تا یک قدمی مرگ پیش رفتند اما امدادگران هلال احمر در جریان عملیاتی نفس گیر آنها را نجات دادند.
26 شهریور 1397
شناسه : 1023
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/1023
23189+
بالا
در شرایطی که خودرو کاملا زیر آب فرو رفته و در گوشه ای از رودخانه گرفتار شده بود، 4 مرد جوان روی سقف آن رفته بودند.
4 زائر که سوار بر یک خودروی سواری قصد داشتند از بیراهه خود را به مرز مهران برسانند در سیلاب گرفتار شدند و تا یک قدمی مرگ پیش رفتند اما امدادگران هلال احمر در جریان عملیاتی نفس گیر آنها را نجات دادند.

شامگاه جمعه 4 نفر از زائران اربعین که قصد داشتند از طریق پایانه مرزی مهران به عتبات عالیات سفر کنند خودروی پژویی را کرایه کردند. راننده به آنها قول داده بود آنها را از راهی متروکه ببرد تا زودتر به پایانه مرزی برسند. راننده پژو قصد داشت آنها را از نزدیکی امام زاده سید حسین مهران به پایانه برساند اما در پشت ساختمان امام زاده، وقتی قصد داشت از رودخانه ای محلی عبور کند خودرواش در رودخانه گرفتار شد. درست در همان لحظه باران شدیدی شروع به باریدن کرد و از منطقه بالا دست رودخانه سیلاب جاری شد و خودرو را با خود برد. در همان لحظات اول راننده پژو توانست از خودرو خارج شود و خودش را نجات دهد اما 4 زائر داخل خودرو گرفتار شده بودند و سیلاب هر لحظه آنها را از منطقه دورتر می کرد. در همین لحظات بود که راننده خودرو با هلال احمر تماس گرفت و تقاضای کمک کرد.

دقایقی از اعلام وقوع این حادثه می گذشت که امدادگران هلال احمر با وجود بارش شدید باران و تاریکی شب در کوتاه ترین زمان ممکن خود را به محل حادثه رساندند. با شروع عملیات جستجو امدادگران کمی آن سوتر توانستند 4 زائر مفقود شده را بیابند. در شرایطی که خودرو کاملا زیر آب فرو رفته و در گوشه ای از رودخانه گرفتار شده بود، 4 مرد جوان روی سقف آن رفته بودند. با این حال هر لحظه امکان داشت آنها در آب سقوط کنند و جریان تند سیلاب بار دیگر آنها را با خود ببرد. در چنین شرایطی امدادگران با ایجاد کارگاه فنی موفق شدند پس از 3 ساعت تلاش هر 4 زائر گرفتار شده را نجات دهند.

حسین عارفی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام درباره این حادثه به همشهری می گوید:« ازدحام زائران در مسیرهای منتهی به پایانه مرزی سبب شده بود راننده این خودرو تصمیم بگیرد که از مسیری متروکه و بیراهه به سوی پایانه مرزی حرکت کند و از سوی دیگر او قصد داشت از داخل رودخانه محلی عبور کند که گرفتار شد و همزمان با بارش باران و جاری شدن سیلاب همراه مسافرانش گرفتار شد.» وی ادامه می دهد:« تاریکی شب عملیات نجات را دشوار کرده بود اما امدادگران توانستند خیلی زود زائران مفقود شده را پیدا کنند. خودروی آنها کاملا در سیلاب غرق شده بود و آنطور که خودشان می گفتند به سختی توانسته بودند از پنجره ماشین بیرون آمده و روی سقف آن بایستند و از این طریق نجات پیدا کنند.» به گفته عارفی هر 4 زائر پس از نجات معجزه آسا از این حادثه به پایگاه هلال احمر منتقل شدند و در سلامت کامل به سر می برند.

ارسال نظر