زمان مطالعه: 7 دقیقه

66سال زندان برای باند سکه‌های تقلبی

اعضای بزرگ‌ترین باند ساخت سکه‌های تقلبی در کشور از سوی دادگاه بندرعباس در مجموع به تحمل 66سال حبس محکوم شدند. اعضای این باند پس از ضرب سکه‌های تقلبی بهار آزادی، به طرز ماهرانه‌ای آنها را پلمب کرده و با مهر طلافروشی‌ها و صرافی‌های معروف یا بانک مرکزی به فروش می‌رساندند.
26 شهریور 1397
شناسه : 1019
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/1019
30350+
بالا
همزمان با دستگیری اعضای این باند، در بازرسی کارگاه‌هایی که برای ضرب سکه تقلبی راه انداخته بودند بیش از 7هزار سکه تقلبی آماده فروش به همراه تجهیزات مخصوص پلمب و ضرب سکه و مهرهای مورد نیاز و چندین هزار دلار کشف شد.
اعضای بزرگ‌ترین باند ساخت سکه‌های تقلبی در کشور از سوی دادگاه بندرعباس در مجموع به تحمل 66سال حبس محکوم شدند. اعضای این باند پس از ضرب سکه‌های تقلبی بهار آزادی، به طرز ماهرانه‌ای آنها را پلمب کرده و با مهر طلافروشی‌ها و صرافی‌های معروف یا بانک مرکزی به فروش می‌رساندند.

 

حقیقات برای دستگیری این باند مخوف زمانی آغاز شد که تعدادی از طلافروشان بندرعباس با مراجعه به پلیس از کلاهبرداری میلیونی خبر دادند. آنها می‌گفتند که افرادی با ظاهری آراسته به مغازه‌های آنها رفته و مدعی شده‌اند که قصد فروش تعدادی سکه بهار آزادی را دارند.

سکه‌هایی که این افراد به طلافروش‌ها ارائه کرده بودند، پلمب شده و با مهر طلافروشی‌ها و صرافی‌های معروف یا بانک مرکزی بود. طلافروشان نیز اقدام به خرید سکه‌ها کرده اما پس از آن متوجه شده بودند که تمامی سکه‌ها تقلبی است.

کارآگاهان با انجام تحقیقات تخصصی متوجه شدند که با یک باند کاملا حرفه‌ای روبه‌رو هستند؛ باند سازمان‌یافته‌ای که در حاشیه شهر‌های تهران و بندرعباس اقدام به ساخت سکه‌های تقلبی کرده و آنها را در سراسر کشور توزیع می‌کند. در ادامه بررسی‌ها مشخص شد که این باند از طریق شبکه گسترده‌ای از طلافروشان، واسطه‌ها و عوامل خود و توزیع سکه‌های تقلبی در بازار اقدام به ایجاد اخلال در بازار سکه کرده‌‌اند. در ادامه تحقیقات، اعضای این باند یکی پس از دیگری در استان هرمزگان شناسایی شدند اما بررسی‌ها نشان می‌داد که به همراه سردسته باند به تهران گریخته‌اند. به این ترتیب تیمی از کارآگاهان راهی پایتخت شده و با همکاری مأموران پلیس امنیت عمومی ناجا 6عضو اصلی باند را دستگیر کردند. همزمان با دستگیری این افراد، در بازرسی خانه‌هایشان و کارگاه‌هایی که برای ضرب سکه تقلبی راه انداخته بودند بیش از 7هزار سکه تقلبی آماده فروش به همراه تجهیزات مخصوص پلمب و ضرب سکه و مهرهای مورد نیاز و چندین هزار دلار کشف شد. با انتقال متهمان به استان هرمزگان، رسیدگی به پرونده آنها در دادسرا آغاز و در نهایت پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان فرستاده شد. به این ترتیب 6عضو اصلی باند پای میز محاکمه قرار گرفتند و در مجموع به تحمل 66سال و 6ماه حبس، توقیف تمامی اموال حاصل از جرم و منع اشتغال در حرفه طلاسازی و طلافروشی محکوم شدند. به گفته حجت‌الاسلام صادق اکبری، رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان، این حکم در دادگاه تجدید نظر نیز تأیید و محکومان به نام‌های یوسف(سردسته باند) با 11فقره، فرید با 14فقره، سیاوش با 4فقره، کاظم با یک فقره، حسین با یک فقره و حامد با یک فقره سابقه کیفری در زندان در حال تحمل کیفر هستند.

ارسال نظر