زمان مطالعه: 5 دقیقه

بازی مرگ و زندگی پاراگلایدرسوار در ارتفاعات کرج

پاراگلایدرسوار کرجی در میان کابل‌های برق فشارقوی در ارتفاع 20متری گرفتار شده و چیزی تا سقوطش باقی نمانده بود اما تلاش 4ساعته آتش‌نشانان باعث نجات او شد.
26 شهریور 1397
شناسه : 1018
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/1018
24377+
بالا
مرد 65ساله در ارتفاع 20متری از سطح زمین معلق بود و بندهای چترش که به کابل‌ها محکم شده بود مدام جرقه می‌زد و هر لحظه امکان داشت بندهای چتر بر اثر جریان برق دچار سوختگی یا پارگی شود و مرد سقوط کند.
پاراگلایدرسوار کرجی در میان کابل‌های برق فشارقوی در ارتفاع 20متری گرفتار شده و چیزی تا سقوطش باقی نمانده بود اما تلاش 4ساعته آتش‌نشانان باعث نجات او شد.

عصر سه‌شنبه به مرکز فرماندهی آتش‌نشانی کرج خبر رسید که پاراگلایدرسواری 65ساله در ارتفاعات بیجی که شمالی‌ترین بخش از کرج است، بین کابل‌های فشارقوی برق گرفتار شده است. از همان زمان بود که تیم‌های تخصصی آتش‌نشانی برای نجات این مرد راهی محل حادثه شدند. حمید خمسه، معاون عملیات آتش‌نشانی کرج در این‌باره به همشهری می‌گوید: «معمولا ورزشکاران زیادی برای پرواز به ارتفاعات بیجی می‌روند و این مرد ظاهرا به‌دلیل تغییر ناگهانی جهت باد به سوی پایین‌دست حرکت کرده و در بین کابل‌های فشارقوی گرفتار شده بود. به‌دلیل گستردگی منطقه، نشانی دقیقی از محل گرفتار شدن این مرد در اختیار ما نبود؛ با وجود این، توانستیم خودمان را به محل حادثه برسانیم.»

وی ادامه می‌دهد: «مرد 65ساله در ارتفاع 20متری از سطح زمین معلق بود و بندهای چترش که به کابل‌ها محکم شده بود مدام جرقه می‌زد و هر لحظه امکان داشت بندهای چتر بر اثر جریان برق دچار سوختگی یا پارگی شود و مرد سقوط کند. در این شرایط نخستین کار پهن کردن تشک نجات بود و بعد از آن وقتی خیال‌مان از سقوط مرد راحت شد عملیات رهاسازی وی را آغاز کردیم.»

جریان برق یکی از خطراتی بود که هم آتش‌نشانان و هم ورزشکار گرفتار شده را تهدید می‌کرد و در این شرایط آنها باید احتیاط بیشتری به خرج می‌دادند. خمسه در این‌باره می‌گوید: «با استفاده از تجهیزات مخصوص توانستیم کارگاهی در همان ارتفاع 20متری ایجاد و ورزشکار گرفتار شده را رها کرده و به سطح زمین منتقل کنیم. این عملیات نفسگیر 4ساعت طول کشید و وقتی این مرد به سطح زمین منتقل شد هیچ مشکلی نداشت و در سلامت کامل بود.» 

 

ارسال نظر