زمان مطالعه: 7 دقیقه

گروگانگیری 200میلیونی از آبادان تا پاکستان

2قاچاقچی مواد‌مخدر که در جریان معامله با مردی آبادانی، با او دچار اختلاف حساب 200میلیون تومانی شده بودند، برای وصول طلب‌شان پسر او را از آبادان ربودند و به پاکستان منتقل کردند اما وقتی پای پلیس وسط کشیده شد، مجبور شدند گروگان‌شان را رها کنند
26 شهریور 1397
شناسه : 1013
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/1013
32444+
بالا
2قاچاقچی مواد‌مخدر که در جریان معامله با مردی آبادانی، با او دچار اختلاف حساب 200میلیون تومانی شده بودند، برای وصول طلب‌شان پسر او را از آبادان ربودند و به پاکستان منتقل کردند اما وقتی پای پلیس وسط کشیده شد، مجبور شدند گروگان‌شان را رها کنند

روز ششم مرداد‌ماه امسال مردی به پلیس آبادان رفت و مدعی شد پسر 27ساله‌اش توسط قاچاقچیان مواد‌مخدر ربوده شده است. آنطور که او می‌گفت، 2نفر که با او دچار اختلاف مالی شده بودند، دست به این آدم‌ربایی زده و برای آزادی پسر جوان 200میلیون تومان می‌خواستند. او درباره جزئیات این آدم‌ربایی به مأموران گفت: پسرم در حوالی خانه‌مان توسط سرنشینان یک پژوی نوک مدادی ربوده شد. تا چند روز از او هیچ اطلاعی نداشتیم تا اینکه فرد ناشناسی تماس گرفت و گفت پسرم نزد او‌ست و برای آزادی‌اش 200میلیون تومان پول می‌خواهد. وقتی او صحبت می‌کرد، متوجه شدم که گروگانگیری زیر سر 2نفری است که مدتی قبل از آنها جنس خریده بودم. در جریان معامله‌ای که با این 2 نفر انجام داده بودم، آنها می‌گفتند که من 200میلیون تومان بدهکارم اما اینطور نبود و همین موضوع باعث اختلاف بین ما شد و به ‌احتمال زیاد آنها پسرم را ربوده‌اند.

اظهارات شاکی نشان می‌داد که به‌احتمال زیاد گروگان جوان از آبادان به استان سیستان و بلوچستان منتقل شده است. اما هنوز به‌درستی محل نگهداری او معلوم نبود. به همین دلیل مأموران انتظامی آبادان از پلیس سیستان و بلوچستان برای رهایی این گروگان کمک خواستند. پدر گروگان 27ساله مشخصات 2قاچاقچی را که با آنها اختلاف داشت، در اختیار مأموران قرار داده بود و همین اطلاعات موجب شد مأموران بتوانند محل زندگی آنها را در سراوان شناسایی کنند اما شواهد به‌دست آمده حاکی از آن بود که آنها مدتی است به آنجا رفت‌وآمد ندارند و هیچ‌کس از مخفیگاه‌شان اطلاعی ندارد. ناپدید‌شدن این 2 قاچاقچی جای تردیدی در دست داشتن آنها در این گروگانگیری باقی نمی‌گذاشت.

به همین دلیل تحقیقات گسترده‌ای برای دستگیری آنها آغاز شد. با وجود اینکه گروگانگیران هیچ ردی از خود به جا نگذاشته بودند اما کارآگاهان پلیس به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد آنها در یکی از مناطق مرزی سراوان پنهان شده‌اند. وقتی مأموران توانستند اطلاعات دقیقی از مخفیگاه گروگانگیران به‌دست آورند، تیم ویژه وارد عمل شد و در جریان عملیاتی ضربتی 2گروگانگیر دستگیر شدند اما در مخفیگاه آنها هیچ اثری از گروگان جوان نبود. با آغاز بازجویی‌های تخصصی از متهمان معلوم شد که آنها گروگان‌شان را به آن سوی مرزها فرستاده‌اند و پسر جوان در پاکستان نگهداری می‌شود. به این ترتیب آنها با رابط پاکستانی‌شان که گروگان در اختیارش بود، تماس گرفتند و از او خواستند پسر جوان را به منطقه مرزی سراوان منتقل کند و به پلیس تحویل دهد. چند روز انتظار کافی بود تا اینکه پسر جوان پس از 69روز اسارت و زندگی سخت و طاقت‌فرسا در پاکستان به کشور بازگردانده شود.

تحقیقات ادامه دارد

سردار محمد قنبری، فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان درباره این پرونده گفت: شواهد به‌دست آمده حاکی از آن است که 2متهم دستگیر‌شده که 42و 37ساله هستند، از قاچاقچیان سابقه‌دار منطقه هستند که در جریان معامله با پدر گروگان که ساکن آبادان است، اختلاف حسابی 200میلیون تومانی با او پیدا کرده و وقتی از وصول طلب‌شان ناامید شده بودند، پسر او را گروگان گرفتند. وی ادامه داد: خوشبختانه با اقدامات همکارانم در پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان این گروگان در سلامتی کامل و بدون پرداخت هیچ پولی آزاد شد. به گفته وی، متهمان در بازداشت به‌سرمی‌برند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.

کلمات کلیدی:
ارسال نظر