زمان مطالعه: 8 دقیقه

گزارشی درباره خواستگاران شکست‌خورده که برای انتقام‌جویی مرتکب جرایم خشن شده‌اند

انتقام آتشین

خواستگاران انتقام‌جو معمولا پس از شکست عشقی قاعده بازی را بر هم می‌زنند و تلاش می‌کنند با خشونت، نسبت به پاسخ منفی که شنیده‌اند واکنش نشان دهند. این انتقام‌جویی‌ها گاهی با اسیدپاشی خودش را نشان می‌دهد و گاهی با آدم‌ربایی و حتی قتل. این‌بار اما جوانی پس از شنیدن جواب رد از دختر مورد علاقه‌اش خودروی او را به آتش کشید.
26 شهریور 1397
شناسه : 1008
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/1008
12232+
بالا
متهم اصلی در اعترافاتش گفت: چون از دختر جوان جواب نه شنیده و از او کینه به دل گرفته بودم، تصمیم به انتقام‌جویی گرفتم.
خواستگاران انتقام‌جو معمولا پس از شکست عشقی قاعده بازی را بر هم می‌زنند و تلاش می‌کنند با خشونت، نسبت به پاسخ منفی که شنیده‌اند واکنش نشان دهند. این انتقام‌جویی‌ها گاهی با اسیدپاشی خودش را نشان می‌دهد و گاهی با آدم‌ربایی و حتی قتل. این‌بار اما جوانی پس از شنیدن جواب رد از دختر مورد علاقه‌اش خودروی او را به آتش کشید.

 «چون طاقت شنیدن جواب نه را نداشتم، دست به این کار زدم.» این معمولا بخشی از اعترافات خواستگاران انتقام‌جو است؛ افرادی که معمولا پس از شکست عشقی قاعده بازی را بر هم می‌زنند و تلاش می‌کنند با خشونت، نسبت به پاسخ منفی که شنیده‌اند واکنش نشان دهند. این انتقام‌جویی‌ها گاهی با اسیدپاشی خودش را نشان می‌دهد و گاهی با آدم‌ربایی و حتی قتل. این‌بار اما جوانی پس از شنیدن جواب رد از دختر مورد علاقه‌اش خودروی او را به آتش کشید.

تازه‌ترین انتقام‌گیری عشقی همین چند روز قبل در غرب پایتخت اتفاق افتاد. شامگاه 26شهریور به آتش‌نشانی خبر رسید که خودرویی در خیابان چهارباغ غربی منطقه باغ‌فیض دچار آتش‌سوزی شده است. دقایقی بعد آتش‌نشانان توانستند آتش‌سوزی را مهار کنند اما شواهد نشان می‌داد این حادثه عمدی است. به همین دلیل ماجرا به پلیس گزارش شد.

در تحقیقات مقدماتی معلوم شد که صاحب خودرو زنی 35ساله است. او به مأموران گفت به هیچ‌کس درخصوص آتش‌سوزی خودرو مشکوک نیست. هنوز معلوم نبود عامل آتش‌سوزی خودرو چه‌کسی است اما مأموران در بررسی محل وقوع حادثه پی‌بردند دوربین مداربسته ساختمان روبه‌رویی لحظه وقوع حادثه را ضبط کرده است. این تصاویر 2مرد جوان را نشان می‌داد که با ریختن بنزین روی خودرو آن را آتش زده‌اند. هنگامی که این تصاویر به شاکی نشان داده شد او گفت که یکی از آتش‌افروزان را می‌شناسد. او گفت: یکی از آنها از اقوام ماست که چند سال قبل از من خواستگاری کرد اما چون علاقه‌ای به او نداشتم و می‌دانستم اخلاق خوبی ندارد جواب منفی دادم، اما فکرش را هم نمی‌کردم که بعد از چند سال با آتش زدن خودرو از من انتقام بگیرد.

با روشن شدن هویت جوان آتش‌افروز، او و همدستش در کرج بازداشت شدند. هرچند آنها دست‌داشتن در این آتش‌سوزی عمدی را انکار می‌کردند اما زمانی که تصاویر دوربین‌های مداربسته به آنها نشان داده شد راهی جز اعتراف نداشتند. متهم اصلی در اعترافاتش گفت: چون از دختر جوان جواب نه شنیده و از او کینه به دل گرفته بودم، تصمیم به انتقام‌جویی گرفتم. وی ادامه داد: روز حادثه همراه دوستم از کرج به تهران آمدیم و بعد از نزدیک شدن به محل سکونت دختر جوان اوضاع را بررسی کردیم و مقداری بنزین که از قبل تهیه کرده بودیم روی خودرو ریختیم و آن‌ را آتش زدیم. سرهنگ علی ولیپور گودرزی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در این‌باره گفت: پس از انجام تحقیقات مقدماتی، متهمان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه 5 روانه زندان شدند.

 این خواستگاران خشن

یکی از پرونده‌های جنجالی سال‌های اخیر پرونده جوانی به نام کوشا بود که روی پل مدیریت دختر مورد علاقه‌اش را که به خواستگاری او جواب منفی داده بود با ضربات چاقو به قتل رساند. او در دادگاه به قصاص محکوم شد و مدتی بعد در همان محلی که جنایت رخ داده بود تاوان اشتباه بزرگش را با مرگ پرداخت. علاوه بر این در ماه‌های اخیر چندین انتقام‌جویی دیگر اتفاق افتاده که توسط خواستگاران شکست‌خورده رخ داده است.

تقاص نه گفتن

پسری جوان وقتی  از دختر موردعلاقه‌‌اش جواب رد شنید، نقشه قتل او را کشید. این حادثه هولناک چندی قبل در غرب پایتخت اتفاق افتاد و در جریان آن پسر جوان به این بهانه که برای دختر مورد علاقه‌اش هدیه خریده است او را به پارکینگ خانه‌شان کشاند و در آنجا وی را با ضربات چاقو به قتل رساند. متهم ساعتی پس از جنایت به خاطر عذاب وجدان خودش را تسلیم کرد.

انتقام خانوادگی

در ماجرایی دیگر که در تاکستان رخ داد، مجرمی سابقه‌دار وقتی از دختر مورد علاقه‌اش جواب رد شنید، در اقدامی هولناک پدر دختر جوان را به رگبار گلوله بست و جانش را گرفت. او در ادامه به آرایشگاهی که دختر جوان در آنجا کار می‌کرد رفت و او را نیز هدف قرار داد اما دختر جوان جان سالم به‌در برد. مرد جنایتکار حتی تلاش کرد جان برادر دختر را نیز بگیرد اما نتوانست و مدتی بعد دستگیر شد.

آدم‌ربایی

هـمـیـشه انتـقام‌گیری‌های عاشقانه به جنایت ختم نمی‌شود. مثل جوانی که مدتی قبل بعد از شنیدن جواب منفی از خانواده دختر مورد علاقه‌اش برادر 10ساله او را ربود تا دختر جوان را مجبور کند به خواستگاری او جواب مثبت بدهد. او پسربچه ربوده شده را ساعت‌ها در چمدان زندانی کرد اما سرانجام دستگیر و با رأی قضات دادگاه به تحمل 15سال حبس محکوم شد.

خواستگار گوش‌بر

شکست‌های عاطفی گاهی باعث می‌شود افراد دست به کارهایی بزنند که در شرایط عادی تصورش هم غیرممکن است. در موردی عجیب و غریب که در منطقه قلعه‌کامکار قم اتفاق افتاد پسر جوان وقتی فهمید دختر مورد علاقه‌اش قصد ندارد با او ازدواج کند و قرار است به عقد فرد دیگری درآید،  نقشه هولناکی کشید. او برادر دختر را ربود و برای انتقام جویی  گوش‌های پسربچه 12ساله را برید.

انتقام مجازی

خواستگارهای شکست‌خورده همیشه هم دست به چاقو و اسلحه نمی‌برند و برخی‌ از آنها از پای کامپیوترشان نقشه انتقام‌جویی را عملی می‌کنند. مثل خواستگار سمج ایلامی که بعد از شنیدن جواب منفی از محبوبش عکس‌های خصوصی وی را در اینترنت منتشر کرد تا از او انتقام بگیرد. متهم اعتراف کرد که عکس‌های خصوصی شاکی را از موبایل یکی از نزدیکان او سرقت کرده است.

ارسال نظر