کلاهبرداری هکرهای خوزستانی با ترفند صیغه‌یابی

رئیس پلیس فتا خوزستان از انهدام باند بزرگ کلاهبرداری با عنوان صیغه‌یابی در فضای مجازی خبر داد.
تاریخ: 10 اردیبهشت 1402
شناسه: 96043

حادثه 24 -  رئیس پلیس فتا خوزستان از انهدام باند بزرگ کلاهبرداری با عنوان صیغه‌یابی در فضای مجازی خبر داد.

سرهنگ کارآگاه علی حسینی اظهار کرد: کارشناسان پلیس فتا استان خوزستان با رصد در فضای مجازی و با گزارش‌های مردمی، موفق به شناسایی یک باند کلاهبرداری در کانال‌های تلگرامی شدند که با عنوان صیغه‌یابی، اقدام به اخاذی از هموطنان می‌کردند.

وی افزود: با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی توسط کارشناسان پلیس فتا هویت سرکرده یکی از باندهای مجرمانه صیغه‌یابی شناسایی و در یک عملیات‌ غافلگیرانه دستگیر شد.

سرهنگ حسینی با اشاره به تعداد بیش از ۲ هزار نفر شاکی در این پرونده، توصیه کرد: بسیاری از افرادی که در این کانال‌ها فعال هستند با سرقت تصاویر و هویت دیگران به دنبال کلاهبرداری و ‏باج‌خواهی از شهروندان هستند و هویت‌های آن‌ها واقعی نیست. هموطنان در نظر داشته باشند هرگونه فعالیت سایت‌ها و کانال‌های صیغه‌یابی و همدم‌یابی در فضای مجازی جرم بوده و صرفا برای کلاهبرداری از هموطنان عزیز دایر شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح عملیاتی پلیس فتا در خصوص برخورد با رفتارهای هنجارشکنانه در فضای مجازی بیان کرد: بر اساس مطالبات مردمی و به خصوص کاربران فضای سایبری، در حوزه اقدامات پیش دستانه مقابله و برخورد با مصادیق رفتارهای هنجارشکنانه در فضای مجازی، با اشراف سایبری و اجرای طرح‌های عملیاتی مختلف، هر گونه فعالیت مجرمانه پیرامون اشاعه و ترویج فحشا و موارد سوء اخلاقی رصد می‌شود و برخورد با مرتکبان و مجرمان در دستور کار پلیس فتا قرار دارد.

سرهنگ حسینی تصریح کرد: در روزهای گذشته مصادیق مجرمانه در خصوص اشاعه و ترویج فحشا در فضای مجازی نظیر ترغیب به بی حجابی، لایوهای مستهجن غیراخلاقی، مدلینگ مبتذل، تن‌نمایی، پیکرتراشی و مواردی از این قبیل در فضای مجازی شناسایی و اقدامات قضائی و عملیاتی شامل  تذکر، احضار، حذف محتوای مجرمانه در فضای مجازی و مسدودسازی صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: کاربران از باز کردن تبلیغات ناشناس و محتوای مشکوک در فضای مجازی جدا خودداری کنند تا در دام افراد شیاد و کلاهبردار قرار نگیرند و در صورتی ‌که با چنین مواردی برخورد کردند موضوع را سریعاً از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما و یا با شماره‌گیری ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

آخرین اخبار «حوادث خوزستان» را در صفحه حوادث خوزستان و حوادث اهواز حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

 

 

در همین رابطه