خالی کردن حساب مردم با ترفند واریز سود سهام عدالت

رئیس پلیس فتای استان ایلام نسبت به سوء استفاده و کلاهبرداری از شهروندان با ترفند واریز سود سهام عدالت هشدار داد.
تاریخ: 24 اسفند 1401
شناسه: 95320

 حادثه 24 -  رئیس پلیس فتای استان ایلام نسبت به سوء استفاده و کلاهبرداری از شهروندان با ترفند واریز سود سهام عدالت هشدار داد.

سرهنگ یعقوبی با اشاره به ترفند کلاهبرداران اینترنتی با عنوان واریز سهام کلاهبرداری با ترفند واریز سود سهام عدالت گفت:کلاهبرداران با ارسال پیامک‌هایی تحت عنوان سهام من و سهام عدالت با سرقت اطلاعات حساب‌های بانکی شهروندان اقدام به برداشت از حساب و یا سوء استفاده از حساب‌های بانکی افراد می‌کنند.

وی افزود:لینکی به همراه پیامک برای افراد ارسال می‌شود که با کلیک کاربر روی آن، صفحه‌ای نمایش داده می‌شود که در آن باید کدملی و شماره همراه وارد شود و پس از آن از کاربر خواسته می‌شود جهت دریافت سود سهام عدالت خود، اپلیکیشن مورد نظر را دانلود و نصب نماید.

سرهنگ یعقوبی ادامه داد: پس از اجازه کاربر به نصب نرم افزار، بدافزاری با نام سهام عدالت در دستگاه قربانی اجرا می‌شود که طی آن اطلاعات دستگاه کاربر به سرور مهاجم ارسال و مجرمین با ایجاد دسترسی به پیامک‌های دریافتی و همچنین دسترسی به تمام مخاطبین اعمال مجرمانه خود را دنبال کرده و از این طریق می‌تواند علاوه بر دسترسی به رمز‌های پویا به منظور خالی کردن حساب بانکی، پیامک جعلی را به تمامی مخاطبان قربانی ارسال کند.

رئیس پلیس فتای استان ایلام در پایان ضمن توصیه به شهروندان تاکید کرد:موقع دریافت پیامک ،به شماره فرستنده توجه کنید، اگر پیامک از شماره شخصی و حاوی لینک بود، بدون شک پیامک جعلی و کلاهبرداری است و به هیچ وجه روی لینک موجود کلیک نکنید و این را هم به یاد داشته باشید که پیامک‌های معتبر با سرشماره مخصوص ارسال می‌شوند.

آخرین اخبار «حوادث ایلام» را در صفحه حوادث ایلام حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

در همین رابطه