نجات قاتل محیط‌بان کرمانشاهی از چوبه دار

7‌ماه پس از قتل محیط‌بان کرمانشاهی مقابل ساختمان دادگستری، خانواده وی نسبت به قاتل اعلام گذشت کردند تا این پرونده جنجالی با صلح و‌سازش‌ مختومه شود.
تاریخ: 20 اسفند 1401
شناسه: 95209

حادثه 24 -  7‌ماه پس از قتل محیط‌بان کرمانشاهی مقابل ساختمان دادگستری، خانواده وی نسبت به قاتل اعلام گذشت کردند تا این پرونده جنجالی با صلح و‌سازش‌ مختومه شود.

براساس محتویات این پرونده، شامگاه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹، برومند نجفی یکی از محیط‌بانان کرمانشاه در جریان تیراندازی به‌سوی یک دستگاه خودروی پراید که گمان می‌کرد حامل شکارچیان غیرمجاز است یکی از آنها به نام یوسف را به قتل رساند. به‌دنبال این حادثه محیط‌بان به اتهام قتل عمدی دستگیر و با رأی دادگاه به قصاص محکوم شد. این رأی در دیوان عالی کشور نیز مهر تأیید خورد و همه‌‌چیز برای اجرای حکم آماده بود اما درخواست اعاده دادرسی متهم پذیرفته شد تا او بار دیگر در دادگاه محاکمه شود. صبح شنبه 22مردادماه امسال در شرایطی که نخستین جلسه دور تازه محاکمه برومند در دادگستری کرمانشاه برگزار شده بود پس از پایان جلسه، پدر مقتول و یکی از نزدیکانش به‌سوی برومند و مأمور بدرقه زندان حمله کردند و محیط‌بان دربند با شلیک دست‌کم 3گلوله به قتل رسید و ضارب و همدستش نیز گریختند.

این حادثه بازتاب زیادی در رسانه‌ها داشت و افکار عمومی با حساسیت آن را دنبال می‌کردند. در همین حال مسئولان قضایی کرمانشاه و بزرگان منطقه نیز به‌دنبال راهی برای صلح و سازش و مختومه شدن پرونده بودند. این تلاش‌ها ادامه پیدا کرد تا اینکه سرانجام در جلسه‌ای که به مناسبت نیمه شعبان برگزار شد خانواده مرحوم نجفی نسبت به قاتل اعلام گذشت کردند تا این پرونده جنجالی که 2قربانی گرفته بود با صلح و سازش مختومه شود.

آخرین اخبار «حوادث کرمانشاه» را در صفحه حوادث کرمانشاه حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

در همین رابطه