نجات باورنکردنی کودک نیشابوری با ۷۰درصد سوختگی

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی نیشابور گفت: کودک ۲ ساله ساکن یکی از روستاهای نیشابور که روز گذشته دچار سوختگی درجه ۲ و ۷۰ درصدی با آب جوش شد با تلاش کادر اورژانس و تیم پزشکی مشهد و نیشابور از مرگ نجات یافت.
تاریخ: 20 اسفند 1401
شناسه: 95208

حادثه 24 -  سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی نیشابور گفت: کودک  ۲ ساله ساکن یکی از روستاهای نیشابور که روز گذشته دچار سوختگی درجه ۲ و  ۷۰ درصدی با آب جوش شد با تلاش کادر اورژانس و تیم پزشکی مشهد و نیشابور از مرگ نجات یافت.

 دکتر محمد شورورزی روز پنجشنبه افزود: این حادثه ساعت حدود ۱۰ صبح دیروز اتفاق افتاد که آمبولانس اورژانس ۱۱۵ نیشابور به محل حادثه اعزام شد که با توجه به در خطر بودن جان بیمار و همچنین نیاز به مرکز سوختگی پیشرفته، کودک به سرعت به بالگرد اورژانس هوایی نیشابور منتقل شد و طی ۱۷ دقیقه تحویل اورژانس مشهد داده شد و از آنجا با اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان امام رضا(ع ) مشهد منتقل و در بخش سوختگی اطفال این بیمارستان بستری شد و تحت مراقبت و درمان قرار گرفت.

وی ادامه داد: این کودک ۲ ساله دچار ۷۰ درصد سوختگی از ناحیه گردن به پایین شده است و خوشبختانه صورت وی آسیبی ندیده است که همین امر سبب زنده ماندن وی شد چرا که اگر سر و صورت نیز دچار سوختگی می شد احتمال آسیب های جدی و وخامت حال بیمار نیز وجود داشت.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی نیشابور گفت: مدت زمان درمان سوختگی این پسر حادثه دیده، بین ۲ تا سه هفته زمان خواهد برد.

شورورزی افزود: با توجه به اهمیت زمان در نجات جان این بیمار و دلسوزی کادر پرواز اورژانس هوایی نیشابور این ماموریت در سریعترین زمان ممکن به پایان رسید تا رکورد جدیدی در اعزام بیمار از نیشابور به مشهد ثبت شود.

آخرین اخبار «حوادث خراسان رضوی» را در صفحه حوادث خراسان رضوی و حوادث مشهد حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

در همین رابطه