آخرین وضعیت رتبه بندی معلمان از زبان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: رتبه بندی معلمان اشکالاتی دارد که رفع خواهد شد.
تاریخ: 26 دی 1401
شناسه: 93800

 حادثه 24 -  عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: رتبه بندی معلمان اشکالاتی دارد که رفع خواهد شد.

مهدی روشنفکرروز شنبه در آئین بزرگداشت ولادت حضرت زهرا (س)، روز زن و سالروز تاسیس شوراها در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: گرچه نظام رتبه بندی به آن معنایی که دنبال می شد اجرایی نشده و خروجی بر اساس آن چیزی هم که مصوب شد بیرون نیامد و دستورالعمل بر آن اساس تنظیم نشد اما بر اساس صحبت های مقام عالی وزارت آموزش و پرورش اشکالات رفع خواهد شد.

وی افزود: قریب سه سال پیش بود که اولین بار در کمیسیون تلفیق در این خصوص پیشنهاد دادم و سه بار مطرح شد تا اینکه در نهایت توانستیم و به همت دست اندرکاران اعضای تلفیق تسریع کنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طرح تصویب شد و کفی برای آن قرار داده شد و برای مثال کف افزایش حقوق هشت میلیون تومان و برای سقف آن هم شاخص هایی طراحی کردند.

روشنفکر ادامه داد: مابقی در حیطه اختیارات قوه مقننه نبود بنابراین ما تصویب کردیم و کلیات در اختیار حوزه اجرا قرار داده شد که طبق آخرین اطلاعات بیش از ۲۹ بار چکش کاری شده است.

وی ابراز کرد: اجرای نظام رتبه بندی در یک کلام سودمند است و هر چه جلوتر برویم مشکلات مرتفع خواهند شد و آن چه منویات کمیسیون و خواسته فرهنگیان بود قطعا آموزش و پرورش پاسخ خواهند داد.

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد ، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی با تبریک میلاد با برکت حضرت فاطمه زهرا و میلاد حضرت امام و روز زن و هفته شوراهای آموزش و پرورش، اظهار کرد: در اذهان و افکار این سوال وجود دارد که حضرت زهرا (س )چه ویژگی هایی داشت که در دنیای اسلام و مذهب شیعه از منزلت و عظمت خاصی برخوردار بودند که در این رابطه احادیث و روایات زیادی وجود دارد.

روشنفکر گفت: سوره کوثر در شان حضرت زهرا (س)، آیه مباهله را در شأن حضرت فاطمه(س) و تاکیدات پیامبر نسبت به مقام حضرت زهرا که به عنوان نور چشم از وی یاد کرد همه منزلت حضرت فاطمه زهرا س را نشان می دهد.

وی ادامه داد: چند روز پیش هم مقام معظم رهبری فرمودند وقتی ابعاد زندگی حضرت زهرا (س) را با استناد به حدیث بررسی کردند زندگی ایشان در سه باب بعد معنوی و دینی، ارزش و اهمیت زندگی خانوادگی و در بعد سیاسی، اجتماعی و مدیریتی ترسیم شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: همچنین امام حسن عسکری (ع)می فرماید که ما امامان حجتی برای مردم هستیم اما حضرت زهرا (س) برای ما امامان حجت است.

روشنفکر تصریح کرد: شهید مطهری جملات زیبایی در مورد حضرت زهرا (س) دارد، در این خصوص از نقش وی پس از فوت پدر و هم نقشی که در کنار امام علی (ع) زندگی می کرد سخن به میان آورده است.

 وی ادامه داد: در کتاب فاطمه فاطمه است آورده یک هزار و ۷۰۰ سال غربی ها پیرامون حضرت مریم تحقیق و تفحص کردند و حاصل این تحقیق شان این بود که حضرت عیسی فرزند حضرت مریم است و بالاترین توصیف بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فاطمه زهرا س همسر امام علی و فرزند پیامبر و مادر امام حسین و زینب است و در نهایت شریعتی آورده که فاطمه فاطمه است چون فاطمه فاطمه است.

یکی از شاخص های توسعه مشارکت عمومی است

این نماینده مجلس گفت: سالروز تاسیس شوراها در ایران در سال ۱۳۷۲ در مجلس مصوب شد اما به عنوان عضو ناظر شورای عالی آموزش و پرورش شاهدم در جاهایی مثل کرج به عنوان الگوی شوراهای آموزش و پرورش کشور خوب درخشیده اند اما در بسیاری از جاها آنطور که شایسته است در سطوح مختلف استانی و شهرستانی و منطقه ای نتوانسته ایم به خوبی ایفای نقش کنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خطاب به مدیران آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، افزود: در دنیای امروز یکی از شاخص های توسعه مشارکت عمومی است.

وی تاکید کرد: شورای آموزش و پرورش زمانی می تواند موفق باشد که در دستور کارش و برنامه هایش بتواند از جامعه، نخبگان و دست اندرکاران و مدیران از افکارشان و برنامه های جمعی در جهت رفع مشکلات جامعه استفاده کند.

روشنفکر تصریح کرد: سیاست های یک استان در حوزه آموزش و پرورش و پیش بینی ها و خط مشی گذاری ها و مشکلات و محدودیت ها و موانعی که قابل پیش بینی است ما می توانیم در شورای عالی آموزش و پرورش استان و شهرستان و منطقه احصا و بررسی کنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: در دنیا به این نتیجه رسیده اند که اگر قرار است مشکلات آموزش و پرورش رفع شود قطعا مدرسه، خانه و جامعه هر سه مورد باید دست به دست هم بدهند.

وی افزود: شاخص توسعه در دنیا بیشتر همدلی و همکاری و همراهی، تعاول و همسو بودن است و اگر قرار است یک مدیر در سطوح مختلف به اهداف و رسالتش برسد باید عناصر اساسی شامل مرحله نخست طرح و نقشه داشته باشد، هماهنگی و بسیج منابع مالی و مادی و انسانی را مد نظر قرار دهد.

روشنفکر ادامه داد: زمانی می توانیم اثر بخش باشیم و آموزش و پرورش بدرخشد که علاوه بر اینکه نقشه راه داشته باشیم و همدلی وجود داشته باشد و بتوانیم از بسیج منابع انسانی و مادی برای رسیدن به اهدافی که در برنامه ریزی طراحی شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای رسیدن به رسالت آموزش و پرورش می طلبد که از کمترین امکانات، بیشترین استفاده شود که یکی از ویژگی های مدیریت جهادی هم همین است.

آخرین اخبار اجتماعی را در صفحه اخبار اجتماعی حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

در همین رابطه