نجات یک زندانی از 34 سال حبس به عشق سردار شهید سلیمانی

پزشکی در دزفول به عشق شهید سردار سلیمانی یک زندانی محکوم به ۳۴ سال حبس را بخشید.
تاریخ: 20 دی 1401
شناسه: 93605

حادثه 24 -  پزشکی در دزفول به عشق شهید سردار سلیمانی یک زندانی محکوم به ۳۴ سال حبس را بخشید.

معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان گفت:  یک نفر به دلیل درگیری و اختلاف با یک پزشک، روانه زندان شد که پزشک با تلاش اعضای شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف، ستاد صبر و صلح یاران این شهرستان با اعلام رضایت، فرد زندانی را پس از هشت سال به عشق شهید سردار حاج قاسم سلیمانی بخشید.

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی بیان کرد: پرونده فردی که در سال ۱۳۹۳ به جرم درگیری و آدم ربایی که شاکی او یک پزشک در دزفول بود پس از طی مراحل قانونی و قطعیت حکم، به ۳۴ سال حبس محکوم و پس از مدتی روانه زندان شد.

وی افزود: این زندانی با ابراز ندامت از بزه خود و تحمل هشت سال حبس، با درخواست از مرجع قضایی برای جلب رضایت پزشک شاکی، با توجه به پشیمانی وی، پرونده برای ایجاد صلح و سازش به شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف دزفول ارجاع شد که اعضای این شعبه با همکاری دادستان عمومی و انقلاب و قاضی شعبه اجرای احکام کیفری این شهرستان را با استفاده از ظرفیت ستاد صبر و صلح یاران و برگزاری چندین جلسه با پزشک شاکی در ایام سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی زمینه جلب رضایت این پزشک را فراهم کردند.

وی گفت: پزشک مذکور در جلسه مصالحه، با توجه به ارادتی که به شهید سرلشکر حاج قاسم سلیمانی داشت به عشق این شهید والا مقام از حق و حقوق خود گذشت کرد و با اعلام رضایت از این زندانی، این پرونده پس سال‌ها منتهی به صلح و سازش شد.

بر اساس اعلام معاونت توسعه حل اختلاف خوزستان، نیمه نخست امسال اعضای شورا‌های حل اختلاف استان خوزستان موفق شدند بیش از ۱۸ هزار و ۴۹۸ پرونده را به صلح و سازش برسانند.

آخرین اخبار «حوادث خوزستان» را در صفحه حوادث خوزستان و حوادث اهواز حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

در همین رابطه