درگیری خونین محیط‌بانان با شکارچیان متخلف در پارک ملی دنا

3 محیط بان منطقه حفاظت شده دنا در تعقیب و‌گریز شکارچیان متخلف زخمی شدند.
تاریخ: 30 آذر 1401
شناسه: 93021

  حادثه 24 -  3 محیط بان منطقه حفاظت شده دنا در تعقیب و‌گریز شکارچیان متخلف زخمی شدند.

مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست این استان گفت: محیط بانان پارک ملی دنا همزمان در ۳ مسیر با ۱۳ شکارچی غیر مجاز درگیر شدند که در نهایت ۳ نفر از محیط بانان با جسم سخت و تیز مجروح شدند.

اسلام جاودان خرد افزود: ماموران یگان حفاظت پارک ملی دنا در حوزه میمند شهرستان دنا، حین گشت و کنترل منطقه متوجه صدای شلیک چندین گلوله می‌شوند.

وی بیان کرد: ماموران این یگان ۸ نفر متخلف را شناسایی کردند و پس از درگیری ۲ نفر از آن‌ها را به همراه ۲ قبضه اسلحه غیر مجاز و لاشه ۲ راس بزغاله دستگیر کردند.

وی گفت: باتوجه به اینکه هنگام دستگیری متخلفان، فرصت بررسی منطقه میسر نبود و این پیش بینی می‌رفت که تعداد بالای نفرات متخلفین دال بر شکار بیشتر باشد، مامورین صبح امروز به محل درگیری اعزام می‌شوند، در بررسی محل، لاشه یک راس بزغاله، مقداری فشنگ ژسه و فشنگ اسلحه ساچمه زنی کشف شد.

وی تصریح کرد: گروه دیگری از محیط بانان مستقر در منطقه، همان شب متخلفی را که به قصد شکار وارد پارک ملی دنا شده بود به همراه یک قبضه اسلحه غیر مجاز دستگیر و اعمال قانون کردند.

جاودان خرد به گروه سوم از متخلفتین اشاره کرد و گفت: مامورین محیط بانی حوزه آبسپاه پس از شنیدن صدای گلوله به منطقه اعزام می‌شوند و متخلفان متوجه حضور مامورین شده و لاشه یک راس بزغاله را رها کرده و متواری می‌شوند.

وی گفت: تقریبا" هویت متخلفین متواری شناسایی شده و با همکاری مراجع ذیصلاح نظامی و انتظامی در حال تکمیل اطلاعات هستیم.

آخرین اخبار «حوادث کهگیلویه و بویراحمد» را در صفحه حوادث کهگیلویه و بویراحمد و حوادث یاسوج حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

 

در همین رابطه