نجات ۶ خدمه لنج باری پیش از غرق شدن در خلیج فارس

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: عملیات امدادرسانی به شناور سنتی (لنج) مسیر بندر ریگ - دبی و نجات ۶ خدمه آن از خطر غرق در آب‌های خلیج فارس با موفقیت انجام شد.
تاریخ: 29 آبان 1401
شناسه: 91973

حادثه 24 -  مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: عملیات امدادرسانی به شناور سنتی (لنج) مسیر بندر ریگ - دبی و نجات ۶ خدمه آن از خطر غرق در آب‌های خلیج فارس با موفقیت انجام شد.

محمد شکیبی نسب روز یکشنبه ۲۹ آبان اظهار کرد: روز گذشته پیرو اعلام اضطرار شناور یاد شده به ایستگاه مخابرات دریایی لاور ساحلی مبنی بر آبگرفتگی شدید و احتمال غرق، پس از هماهنگی لازم شناور ناجی ۱۸ ساعت ۱۸ و ۴۵ دقیقه از بندر عامری به منطقه اعزام شد.

وی بیان کرد: ناجی ۱۸ ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه پس از رسیدن به موقعیت اعلام کرد، خدمه موتورلنج مضطر را در جان پناه رویت کرده و شناور به حالت نیمه غرق درآمده است.

شکیبی نسب افزود: ساعت ۲۰ پس از بررسی شناور مضطر مشخص شد امکان شناورسازی لنج مضطر وجود ندارد و بر همین اساس هماهنگی لازم جهت اعزام یک فروند موتورلنج امدادرسان از طریق مالک انجام شد.

وی عنوان کرد: ناجی ساعت ۲۱ و ۳۰ اعلام کرد موتورلنج امدادرسان به موقعیت رسیده و اقدام به انتقال شناور مضطر به سمت بندر عامری کرده است.

شکیبی نسب یادآور شد: در ساعت ۲۲ و ۳۵ دقیقه با توجه به پایدار بودن وضعت موتورلنج مضطر و عدم نیاز شناور ناجی، ناجی ۱۸ به سمت پایگاهش بازگشت و پس از پهلوگیری نجات یافتگان را به اسکله انتقال داد.

آخرین اخبار «حوادث بوشهر» را در صفحه حوادث بوشهر حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

در همین رابطه